Izvorni znanstveni članak
Uloge autora udžbenika hrvatskoga jezika
Jadranka Nemeth-Jajić
Vlado Pandžić
Sažetak
U udžbenicima hrvatskoga jezika zamjećuje se nastojanje za smanjivanjem dominantne uloge autora i za ostvarivanjem demokratskog stila komunikacije s učenikom, a što je u skladu s koncepcijama suvremene nastave koja učenika postavlja u središte nastavnoga procesa. Autori udžbenika pred izazovom su ostvarivanja novih uloga: sugovornika, predlagača i poticatelja zanimljivih aktivnosti, suradnika i suveznika u učenju. U radu naznačujemo neke mogućnosti koje udžbenici kao tekstualni medij u tu svrhu mogu iskoristiti. Pozornost posvećujemo nedirektivnim oblicima obraćanja i načinima obraćanja autora učenicima na početku i na kraju udžbenika.
Ključne riječi
uloge autora udžbenika; simetrično-interaktivna komunikacija; nedirektivni oblici obraćanja; uvrštavanje poglavlja/udžbeničkih jedinica u cjelinu udžbenika
Hrčak ID:
308599
URI
Datum izdavanja:
30.8.2007.
Posjeta: 352 *