Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21066/carcl.libri.12.1.1

Medijske pripovijedi o superherojima kao potencijalni kontekst za istraživanje dječjega razumijevanja moralno relevantnih događaja

Justin Martin orcid id orcid.org/0000-0003-0698-0049 ; Odsjek za psihologiju Sveučilišta Whitworth, Spokane, WA, SAD


Puni tekst: engleski pdf 176 Kb

str. 11-35

preuzimanja: 121

citiraj


Sažetak

Trenutačno su filmovi o superherojima jedan od popularnijih filmskih žanrova i čini se da se taj trend neće uskoro promijeniti. Osim toga, životi i pothvati superheroja prikazani su i putem drugih medija poput animiranih filmova i televizijskih serija namijenjenih djeci. Međutim, te su priče ujedno i nasilne. Ako se starija djeca (od 7 do 11 godina) susreću s medijskim sadržajem o superherojima, važno je razumjeti načine na koje oni pokušavaju shvatiti taj žanr. U tu svrhu, ovaj rad istražuje kako medijski sadržaj o superherojima može poslužiti kao potencijalni kontekst za razumijevanje moralno značajnih događaja kod starije djece. Taj potencijal – temeljen na tri šira područja istraživanja dječje sposobnosti
razumijevanja drugih i njihovih moralno značajnih postupaka – istražuje se putem dviju dimenzija. Prvu predstavljaju zajednički pripovjedni elementi žanra, a drugu istraživačke implikacije. Predlaže se istraživački model koji se koristi pripovjednim obilježjima žanra kao dijelom metodologije za istraživanje razumijevanja moralno značajnih postupaka kod starije djece. Takav model također nudi mogućnost nadogradnje postojećih istraživanja o odnosu između medijskoga sadržaja i moralnoga razumijevanja djece.

Ključne riječi

superheroji; fantastika; djeca; moralni razvoj; društveni razvoj; mediji; obrazovanje;

Hrčak ID:

309328

URI

https://hrcak.srce.hr/309328

Datum izdavanja:

30.10.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 270 *