Ekonomska misao i praksa, , 2024.
Pregledni rad
USPOREDBA AKTIVNOSTI KOMERCIJALNIH I DRUŠTVENIH PODUZETNIKA NA FACEBOOKU
Lana Vinko
; Ronis d.o.o.
Irena Konecki
orcid.org/0000-0002-3190-6441
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet organizacije i informatike
Ksenija Vuković
; Sveučilište u Zagrebu, Fakultet organizacije i informatike
Sažetak
Glavni je cilj ove studije ispitati razlike u praksi korištenja Facebookom između društvenih i komercijalnih poduzetnika. Istraživanje se temelji na službenim Facebook stranicama šest parova komercijalnih i društvenih poduzeća tijekom dvogodišnjeg perioda, dajući ukupno 1046 objava za analizu. Rezultati pokazuju da postoje razlike u sadržaju i vrsti Facebook objava između komercijalnih i društvenih poduzetnika. Dok komercijalni poduzetnici imaju jasno izraženu tržišnu orijentaciju, društvena poduzeća nastoje izgraditi legitimitet filantropa i pokretača društvenih promjena. Ne postoji statistički značajna razlika u broju reakcija po objavi po pratitelju između dviju vrsta poduzeća. Međutim, angažman pratitelja jači je među društvenim poduzetnicima u odnosu na komercijalne poduzetnike. Ono što nedostaje svim poduzećima jest sadržaj koji generiraju korisnici. Vlasnici poduzeća mogli bi uzeti u obzir empirijske rezultate pri izradi strategije za upravljanje prisutnošću na društvenim mrežama.
Ključne riječi
marketing na društvenim mrežama; Facebook; poduzetništvo; društveno poduzetništvo
Hrčak ID:
309400
URI
Datum izdavanja:
2.11.2023.
Posjeta: 332 *