Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Intuicija i poslovna inteligencija – integracijski ključ ispravnog poslovnog odlučivanja

Sanja Jurić orcid id orcid.org/0000-0002-7385-5697


Puni tekst: hrvatski pdf 101 Kb

verzije

str. 47-56

preuzimanja: 105

citiraj


Sažetak

Može li se intuicija kao afektivna prosudba proizašla iz brzih, nesvjesnih i holističkih asocijacija promatrati sastavnim dijelom poslovne inteligencije – koncepta koji se desetljećima trudi istu izbaciti iz procesa poslovnog odlučivanja? Koliko je ispravno spominjati takvu integraciju s obzirom na poimanje isključive objektivnosti i racionalnosti koja se očekuje od donositelja odluka bez uplitanja emocije, kao oblika neracionalnog i iracionalnog ponašanja? Iz prethodnih pitanja proizlazi cilj rada u dokazivanju kako intuicija nije u potpunosti nestala iz koncepta poslovne inteligencije, već kako je integrirana u isti koncept kao racionalna komponenta
proizašla iz podsvijesti donositelja odluka, osiguravajući brzo i ispravno poslovno odlučivanje. U osnovi je intuicija alat poslovnog odlučivanja te je pristup odlučivanju proizašao iz dobrog osjećaja, ograničenog razumijevanja i podsvjesnog procesa, koji u uvjetima nesigurnosti, nepredvidivosti i brzini promjena, kao ponuđeni funkcionalni element racionalnom i činjeničnom pristupu koncepta poslovne inteligencije, donositeljima odluka nudi ispravni izbor u moru činjenica i pokazatelja. Anketnim se istraživanjem, u kojem je sudjelovalo 69 donositelja odluka, pružila osnova za analizu postavljenih hipoteza te se pružila mogućnost za formiranje ključa brzog i ispravnog poslovnog odlučivanja kroz integraciju intuicije i poslovne inteligencije kao nedjeljivih dimenzija procesa donošenja poslovnih odluka.

Ključne riječi

intuicija; poslovna inteligencija; integracija; komponente; poslovno odlučivanje

Hrčak ID:

309485

URI

https://hrcak.srce.hr/309485

Datum izdavanja:

1.10.2023.

Posjeta: 226 *