Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15516/cje.v25i3.4834

Ispitivanje interakcije između stupnja obrazovanja roditelja i knjiga za djecu te njezina utjecaja na vještine rane pismenosti

Hasan Kagan Keskin orcid id orcid.org/0000-0002-5495-1747 ; Düzce University, Faculty of Education, Department of Basic Education
Elçin Yazıcı ; Düzce University, Faculty of Education, Department of Basic Education


Puni tekst: engleski PDF 12 Kb

str. 761-793

preuzimanja: 182

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 305 Kb

str. 761-793

preuzimanja: 194

citiraj


Sažetak

Cilj ovoga istraživanja bio je ispitati pojedinačni i interaktivni utjecaj broja dječjih knjiga kod kuće i stupnja obrazovanja roditelja na vještine fonološke svjesnosti i poznavanje abecede, koji imaju ogroman utjecaj na vještine čitanja djece predškolske dobi. U istraživanju su ispitane varijable Obitelj i Vještine čitanja na uzorku koji se sastojao od 149 djece i njihovih roditelja, u jednome dijelu glavnoga grada Turske. Proveden je Test vještina pismenosti (LSST) pomoću kojega su određeni razina fonološke svjesnosti i poznavanje abecede, a korišten je i obrazac za prikupljanje općih podataka kako bi se odredio broj knjiga za djecu kod kuće i stupanj obrazovanja roditelja. Razlike u interakciji između grupa analizirane su pomoću multivarijatne analize varijance (MANOVA). Analiza broja knjiga i stupnja obrazovanja pokazala je značajnu razliku samo u dimenziji Fonološka svjesnost. Utjecaj interakcije nije uočen kod dimenzije Poznavanje abecede. Međutim, glavni utjecaji varijabli „broj knjiga“ i „stupanj obrazovanja“ na poznavanje abecede bili su značajni. Skupina roditelja s visokim stupnjem obrazovanja koji kod kuće imaju mali broj knjiga dovela je do razlike u fonološkoj svjesnosti te je imala najviše bodova u fonološkoj svjesnosti. Kombinacija varijabli „stupanj obrazovanja roditelja“ i „broj knjiga za djecu kod kuće“ može utjecati na fonološku svjesnost. Te varijable također imaju i osoban utjecaj na poznavanje abecede. Međutim, razlog zašto broj knjiga kod kuće ima veliki utjecaj na fonološku svjesnost jest stupanj obrazovanja roditelja.

Ključne riječi

fonološka svjesnost, knjige za djecu, poznavanje abecede, stupanj obrazovanja roditelja.

Hrčak ID:

309701

URI

https://hrcak.srce.hr/309701

Datum izdavanja:

28.9.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 841 *