Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2023.1.5.7

UMJETNA INTELIGENCIJA ChatGPT NA TESTU ZNANJA O ODNOSIMA S JAVNOŠĆU – STUDIJA SLUČAJA

Đorđe Obradović orcid id orcid.org/0000-0003-1988-8874 ; University of Dubrovnik, Dubrovnik, Croatia
Tomislav Volarić ; University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina
Zoran Tomić ; University of Mostar, Mostar, Bosnia and Herzegovina


Full text: croatian pdf 148 Kb

page 7-18

downloads: 127

cite

Full text: english pdf 173 Kb

page 18-18

downloads: 36

cite


Abstract

Umjetna inteligencija prvenstveno se zasniva na bazama podataka na engleskome jeziku, a kako je jedna od njezinih osnovnih značajki mogućnost razumijevanja prirodnih jezika, testirane su mogućnosti jedne od raširenih i popularnih aplikacija umjetne inteligencije ChatGPT koja prihvaća pitanja i daje odgovore i na hrvatskome jeziku. Predmeti testa stvarna su ispitna pitanja iz kolegija Uvod u odnose s javnošću, oblikovanje medijske objave i provjera razumijevanja izraza u prenesenome i izvedenome značenju, koji su ljudima lako shvatljivi zbog poznavanja konteksta. ChatGPT koristi golemu bazu podataka što mu daje prednost u pouzdanosti u odnosu na aplikacije umjetne inteligencije koje se zasnivaju na uporabi internetskih izvora dostupnih u stvarnome vremenu jer su one podložnije mogućnosti da ponude netočne informacije ili lažne odgovore zbog njihova učestalog ponavljanja na mrežnim izvorima. Test znanja ujedno provjerava već objavljenu hipotezu istih autora u prošlome broju časopisa SEEJC po kojoj umjetna inteligencija donosi toliko velike promjene da se može nazvati novom komunikacijskom revolucijom

Keywords

umjetna inteligencija (AI); odnosi s javnošću; ChatGPT; komunikacijska revolucija

Hrčak ID:

309902

URI

https://hrcak.srce.hr/309902

Publication date:

30.6.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 339 *