Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2023.1.5.7

UMJETNA INTELIGENCIJA ChatGPT NA TESTU ZNANJA O ODNOSIMA S JAVNOŠĆU – STUDIJA SLUČAJA

Đorđe Obradović orcid id orcid.org/0000-0003-1988-8874 ; Sveučilište u Dubrovniku, Dubrovnik, Hrvatska
Tomislav Volarić ; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina
Zoran Tomić ; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina


Puni tekst: hrvatski pdf 148 Kb

str. 7-18

preuzimanja: 72

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 173 Kb

str. 18-18

preuzimanja: 26

citiraj


Sažetak

Umjetna inteligencija prvenstveno se zasniva na bazama podataka na engleskome jeziku, a kako je jedna od njezinih osnovnih značajki mogućnost razumijevanja prirodnih jezika, testirane su mogućnosti jedne od raširenih i popularnih aplikacija umjetne inteligencije ChatGPT koja prihvaća pitanja i daje odgovore i na hrvatskome jeziku. Predmeti testa stvarna su ispitna pitanja iz kolegija Uvod u odnose s javnošću, oblikovanje medijske objave i provjera razumijevanja izraza u prenesenome i izvedenome značenju, koji su ljudima lako shvatljivi zbog poznavanja konteksta. ChatGPT koristi golemu bazu podataka što mu daje prednost u pouzdanosti u odnosu na aplikacije umjetne inteligencije koje se zasnivaju na uporabi internetskih izvora dostupnih u stvarnome vremenu jer su one podložnije mogućnosti da ponude netočne informacije ili lažne odgovore zbog njihova učestalog ponavljanja na mrežnim izvorima. Test znanja ujedno provjerava već objavljenu hipotezu istih autora u prošlome broju časopisa SEEJC po kojoj umjetna inteligencija donosi toliko velike promjene da se može nazvati novom komunikacijskom revolucijom

Ključne riječi

umjetna inteligencija (AI); odnosi s javnošću; ChatGPT; komunikacijska revolucija

Hrčak ID:

309902

URI

https://hrcak.srce.hr/309902

Datum izdavanja:

30.6.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 215 *