Skoči na glavni sadržaj

Pregledni rad

https://doi.org/10.47960/2712-0457

BERNAYSOV SAVJETNIK ZA ODNOSE S JAVNOŠĆU I DANAŠNJI MENADŽER ZA ODNOSE S JAVNOŠĆU

Damir Vasilj orcid id orcid.org/0000-0001-9946-649X ; Sveučilište u Mostaru, Mostar, Bosna i Hercegovina *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 93 Kb

str. 93-99

preuzimanja: 141

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 174 Kb

str. 99-99

preuzimanja: 70

citiraj


Sažetak

Knjiga Kristaliziranje javnog mišljenja (1923) smatra se izuzetnom važnom za odnose s javnošću jer objašnjava pojavu interdisciplinarnosti odnosa s javnošću. Pojavom interdisciplinarnosti u odnosima s javnošću ona kao funkcija promiče se u sve važniju aktivnost za menadžment organizacija, da bi naposljetku u današnjemu suvremenom svijetu bila dio strateškoga dijela menadžmenta organizacija. Prvi put javlja se termin savjetnik za odnose s javnošću koji u to vrijeme sve više ima utjecaj na svakodnevni život u društvu. Savjetnik za odnose s javnošću kroz navedene primjere uglavnom je bio angažiran u slučajevima kada se pojavio problem, što znači da u to vrijeme u većini slučajeva nije postojao odjel koji se bavio odnosima s javnošću u organizaciji. Danas većina organizacija u svojoj organizaciji ima odjel koji se bavi pitanjima odnosa s javnošću ili aktivnostima koje predstavlja. To potvrđuje brojna literatura koja se bavi ovom tematikom te brojna istraživanja vezana za odnose s javnošću. Termin savjetnik za odnose s javnošću danas je uglavnom zamijenjen terminom menadžer za odnose s javnošću. Iako i danas postoje radna mjesta koja se nazivaju savjetnik za odnose s javnošću, ona kao takva većinom su vezana za operativne aktivnosti ili aktivnosti koje su jednokratnoga karaktera. Današnji menadžer za odnose s javnošću podrazumijeva strateški važnu funkciju u menadžmentu organizacija kojima su ciljevi analiza i klasifikacija javnosti, kreiranje poruka kojima je cilj njegovati odnose s strateški važnom javnošću za organizaciju, kreirati i njegovati imidž, reputaciju te slične aktivnosti o kojima u konačnici ovisi određena visina poslovne uspješnosti organizacija.

Ključne riječi

odnosi s javnošću; menadžment; organizacija; savjetnik za odnose s javnošću; menadžer za odnose s javnošću

Hrčak ID:

309921

URI

https://hrcak.srce.hr/309921

Datum izdavanja:

1.11.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 582 *