Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Kvaliteta fizičkog okoliša u predškolama u neformalnim naseljima okruga Nairobi u Keniji: posljedice za razvoj i obrazovanje djece

Nyakwara Begi orcid id orcid.org/0000-0003-3508-9730 ; Odjel za rano djetinjstvo, Sveučilište Kenyatta
Teresa Mwoma orcid id orcid.org/0000-0002-5418-9465 ; Odjel za rano djetinjstvo, Sveučilište Kenyatta
Catherine Murungi ; Odjel za rano djetinjstvo, Sveučilište Kenyatta


Puni tekst: engleski pdf 192 Kb

str. 71-92

preuzimanja: 60

citiraj


Sažetak

Kvaliteta fizičkog okoliša u školama za djecu mlađe dobi pogoduje njihovom razvoju i obrazovanju. Omogućava im da se osjećaju sigurno i ugodno, doprinosi boljoj koncentraciji, manjem broju izostanaka i boljem zdravlju djece. Kenijskim Zakonom o osnovnom obrazovanju iz 2013. i Smjernicama za utvrđivanje standarda u razvoju djece u ranom djetinjstvu iz 2006. propisano je da obrazovne institucije tr ebaju imati prikladne sadržaje za djecu u ranom djetinjstvu. Nadalje se navodi da sadržaji namijenjeni provedbi programa za djecu u ranom djetinjstvu moraju zadovoljiti kriterije primjernosti, trajnosti, sigurnosti i praktičnosti kako bi stimulirali razvoj i obrazovanje djece. Međutim, iako su ti propisi utvrđeni različitim aktima, nisu do kraja provedeni u predškolama u neformalnim naseljima. U ovom radu predstavljeni su rezultati istraživanja provedenog među predškolama u neformalnim naseljima na području Grada Nairobija u Keniji. Te predškole nude alternativnu skrb i obrazovanje djeci kojima javne predškole nisu dostupne, čime se upotpunjuju mjere koje lokalne vlasti poduzimaju u svrhu obrazovanje djece u ranom djetinjstvu. Cilj istraživanja bio je utvrditi kvalitetu fizičkog okoliša u predškolama u neformalnim naseljima i definirati posljedice za razvoj i obrazovanje djece. To je kvantitativno istraživanje provedeno u 54 predškole. Provedeni su intervjui s upraviteljima predškola, kao i promatranje fizičkih sadržaja u školama. Primijenjene su kvalitativne i kvantitativne metode u analizi
podataka, a rezultati su pokazali da kvaliteta fizičkog okoliša u većini predškola ne pogoduje razvoju i obrazovanju djece zbog manjkavosti prostora i sadržaja. Dionicima je preporučeno da surađuju s upravom predškola kako bi unaprijedili kvalitetu fizičkog okoliša s ciljem poticanja dječjeg razvoja i obrazovanja.

Ključne riječi

kvaliteta fizičkog okoliša; predškole; Nairobi; Kenija; razvoj i obrazovanje djece

Hrčak ID:

309715

URI

https://hrcak.srce.hr/309715

Datum izdavanja:

6.11.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 154 *