Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.52444/nr.4.2.1

Analiza udžbenika u srednjim strukovnim školama za medicinske sestre

Damjan Abou Aldan orcid id orcid.org/0000-0003-0177-9813 ; Secondary school Koprivnica Trg slobode 7 48,000 Koprivnica


Full text: croatian pdf 245 Kb

page 3-16

downloads: 67

cite


Abstract

Od 2010. godine strukovno obrazovanje medicinskih sestara / medicinskih tehničara prilagođeno je Direktivi Europske unije zbog čega je uveden novi petogodišnji kurikulum. Kurikulum obuhvaća općeobrazovni dio (prve dvije godine srednje škole) te strukovni dio od trećeg do petog razreda u kojem najveći udio čine predmeti zdravstvene njege, odnosno sestrinske skrbi. Do 2021. godine izdani su udžbenici za sve obvezne strukovne predmete, a za neke postoji mogućnost izbora između dvaju udžbenika. Cilj ovog rada bio je učiniti analizu onih strukovnih udžbenika kojima su autorice medicinske sestre, odnosno udžbenika onih predmeta koje mogu poučavati nastavnici zdravstvene njege. Analizirano je dvadeset i osam udžbenika koji se koriste u Republici Hrvatskoj te je učinjena usporedba s trima udžbenicima s anglosaksonskog područja. Iako većina udžbenika ima sličan didaktički instrumentarij, istraživanjem je utvrđeno da je 55% korištenih referenci starije deset godina od godine izdanja, što predstavlja značajno kvalitativno obilježje udžbenika ove discipline. Na temelju rezultata ovog istraživanja izrađene su preporuke za uređivanje budućih udžbenika za obrazovanje medicinskih sestara / medicinskih tehničara.

Keywords

medicinske sestre / medicinski tehničari; udžbenici; kurikulum; strukovno obrazovanje; nastavnici zdravstvene njege

Hrčak ID:

311223

URI

https://hrcak.srce.hr/311223

Publication date:

10.12.2023.

Visits: 134 *