Ekonomski pregled, Vol. 74 No. 6, 2023.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32910/ep.74.6.2
USVAJANJE ELEKTRONIČKOG BANKARSTVA: PROŠIRENJE MODELA PRIHVAĆANJA TEHNOLOGIJE (TAM)
Granit Baca
Artan Hajdini
Shaqir Elezaj
Sažetak
Ovo istraživanje ima za cilj istražiti čimbenike koji utječu na bihevioralnu namjeru korištenja usluga e-bankarstva, kao i utjecaj svijesti, kao vanjske varijable, na model prihvaćanja tehnologije (TAM). Studija se temelji na izvornim podacima prikupljenima od strane 206 ispitanika koji žive diljem Kosova. Konfirmatorna faktorska analiza i model strukturnih jednadžbi korišteni su u analizi, koja je provedena pomoću statističkog softvera AMOS. Slijedom toga, utvrđeno je da klijenti bankarskih institucija nisu dovoljno svjesni korisnosti usluga e-bankarstva i mogućnosti koje se nude. Čini se da percipirana jednostavnost korištenja, percipirana korisnost i stav utječu na namjeru korištenja e-bankarstva. Utvrđeno je da je stav glavni pokazatelj namjere korištenja. Različite marketinške kampanje financijskih institucija trebale bi se fokusirati na educiranje ljudi o prednostima korištenja e-bankarstva kao što su ušteda vremena, niži transakcijski troškovi, ažurni klijenti i drugo. Isto tako, trebaju stvoriti i druge pogodnosti e-bankarskih usluga jer će tek tada potrošači imati pozitivne stavove i namjere za korištenje tih usluga.
Ključne riječi
TAM; svijest; e-bankarstvo; Kosovo
Hrčak ID:
312165
URI
Datum izdavanja:
22.12.2023.
Posjeta: 987 *