Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.32910/ep.74.6.2

USVAJANJE ELEKTRONIČKOG BANKARSTVA: PROŠIRENJE MODELA PRIHVAĆANJA TEHNOLOGIJE (TAM)

Granit Baca
Artan Hajdini
Shaqir Elezaj


Puni tekst: engleski pdf 451 Kb

str. 818-839

preuzimanja: 151

citiraj


Sažetak

Ovo istraživanje ima za cilj istražiti čimbenike koji utječu na bihevioralnu namjeru korištenja usluga e-bankarstva, kao i utjecaj svijesti, kao vanjske varijable, na model prihvaćanja tehnologije (TAM). Studija se temelji na izvornim podacima prikupljenima od strane 206 ispitanika koji žive diljem Kosova. Konfirmatorna faktorska analiza i model strukturnih jednadžbi korišteni su u analizi, koja je provedena pomoću statističkog softvera AMOS. Slijedom toga, utvrđeno je da klijenti bankarskih institucija nisu dovoljno svjesni korisnosti usluga e-bankarstva i mogućnosti koje se nude. Čini se da percipirana jednostavnost korištenja, percipirana korisnost i stav utječu na namjeru korištenja e-bankarstva. Utvrđeno je da je stav glavni pokazatelj namjere korištenja. Različite marketinške kampanje financijskih institucija trebale bi se fokusirati na educiranje ljudi o prednostima korištenja e-bankarstva kao što su ušteda vremena, niži transakcijski troškovi, ažurni klijenti i drugo. Isto tako, trebaju stvoriti i druge pogodnosti e-bankarskih usluga jer će tek tada potrošači imati pozitivne stavove i namjere za korištenje tih usluga.

Ključne riječi

TAM; svijest; e-bankarstvo; Kosovo

Hrčak ID:

312165

URI

https://hrcak.srce.hr/312165

Datum izdavanja:

22.12.2023.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 299 *