Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.17018/portal.2023.8

Kompleks željezničkog kolodvora u Karlovcu: povijest izgradnje i stilsko rješenje

Dragan Damjanović orcid id orcid.org/0000-0003-2589-8075 ; Faculty of Humanities and Social Sciences, Department of Art History
Sandra Brajković


Full text: croatian pdf 3.479 Kb

page 143-160

downloads: 99

cite


Abstract

Članak govori o izgradnji i stilskom rješenju zgrada kompleksa željezničkog kolodvora u Karlovcu. Prvi (provizorni) kolodvor u Karlovcu sagrađen je oko 1865. i podiglo ga je bečko Društvo južnih željeznica, vjerojatno prema projektu arhitekta Wilhelma Flattticha. Nakon 1880. godine pruga s kolodvorom u vlasništvu je Ugarskih kraljevskih državnih željeznica koje su podigle cijeli niz zgrada karlovačkoga kolodvorskog kompleksa. Središnja prijemna kolodvorska zgrada, najmonumentalnija građevina kompleksa, podignuta je 1900. – 1903. godine prema projektu mađarskog arhitekta Ferenca Pfaffa, u neorenesansnom stilu. Riječ je o jednoj od najmonumentalnijih kolodvorskih zgrada podignutih u tom razdoblju u Hrvatskoj.

Keywords

Karlovac; kolodvor; Wilhelm Flattich; Ferenc Pfaff; Društvo južnih željeznica; Kraljevske ugarske državne željeznice; historicizam; neorenesansa; industrijska arhitektura

Hrčak ID:

312366

URI

https://hrcak.srce.hr/312366

Publication date:

29.12.2023.

Article data in other languages: english

Visits: 190 *