Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.22210/strjez/52-2/2
Usporedba postignuća mlađih učenika engleskoga kao stranoga jezika u Austriji i Hrvatskoj
Mirna Erk
orcid.org/0000-0003-2256-167X
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku
Selina Geli
; OŠ Ivana Filipovića, Osijek
Vlasta Živković
; OŠ Mladost, Osijek
Sažetak
Integrirano poučavanje sadržaja i jezika često se potiče u radu s učenicima mlađe školske
dobi, no učenje stranoga jezika kao školskoga predmeta ostaje uobičajen oblik poučavanja
u mnogim europskim zemljama. Cilj je ovoga rada predstaviti istraživanje manjega opsega s
učenicima u Austriji (N = 24) i Hrvatskoj (N = 17) u kojem se ispitalo dovodi li integrirano
poučavanje jezika i nastavnoga sadržaja boljim stranojezičnim postignućima u odnosu na
poučavanje engleskoga kao stranoga jezika. Ispitanici su rješavali dva zadatka slušanja
s razumijevanjem, dva zadatka čitanja s razumijevanjem i jedan zadatak prijevoda te
upitnik o motivaciji za učenje engleskoga jezika. Neparametrijski statistički postupci
pokazali su ujednačenost skupina u sposobnosti razumijevanja i statistički značajno bolju
sposobnost hrvatskih ispitanika u proizvodnji engleskoga jezika. Ispitanici se nisu razlikovali
u motivaciji prema nastavi Engleskoga jezika. Nalazi ovoga istraživanja doprinose raspravama
o lingvističkoj i afektivnoj učinkovitosti različitih programa ranoga poučavanja engleskoga
kao stranoga jezika u europskom obrazovnom prostoru.
Ključne riječi
engleski kao školski predmet; integrirano poučavanje sadržaja i jezika; jezična postignuća; motivacija; rano učenje engleskoga kao stranoga jezika
Hrčak ID:
313063
URI
Datum izdavanja:
28.12.2023.
Posjeta: 682 *