Skip to the main content

Review article

https://doi.org/10.21857/yq32oh8ko9

Duže trajanje obveznog školovanja u Hrvatskoj: Još uvijek nije ostvarena toliko potrebna europeizacija hrvatskoga školstva

Vladimir Strugar ; Croatian Academy of Sciences and Arts, The Institute for Scientific Research and Artistic Work in Bjelovar, Bjelovar, Croatia


Full text: croatian pdf 428 Kb

page 17-55

downloads: 58

cite


Abstract

Predmet je ovoga istraživanja struktura školskog sustava u Hrvatskoj i nekim europskim zemljama s posebnim osvrtom na trajanje općega obveznog školovanja. Pritom se primjenjuje deskriptivna metoda s povijesno-komparativnim pristupom. Autor u ovome članku prikazuje nastojanja nekih europskih zemalja, posebice zemalja Europske unije, reforme strukture školskog sustava sa svrhom produžetka obveznog školovanja. U tom kontekstu autor prikazuje i nastojanja Republike Hrvatske poznata po nazivu europeizacija hrvatskoga školstva nakon 90-ih godina 20. stoljeća s posebnim osvrtom na praćenje onih reformskih prijedloga kojima se predviđala promjena strukture školskog sustava i produžetak trajanja obveznog školovanja. Istraživanjem se potvrdilo da su u većini europskih zemalja provedene strukturne promjene školskog sustava između 70-ih i 80-ih godina 20. stoljeća, ali već i u prvim godinama nakon Drugoga svjetskog rata. Promjena školskog sustava kontinuiran je proces, a produživanje trajanja općega obveznog školovanja nastojanje je koje se nastavlja i u suvremenim uvjetima. U Hrvatskoj se nisu dosljedno pratila takva nastojanja. Isto tako, nisu ostvareni svi reformski dokumenti poslije 90-ih godina 20. stoljeća u kojima se predviđalo duže trajanje obveznog školovanja (devet i deset godina). Tako su iznevjereni pokušaji europeizacije u jednom od bitnih promjena u školskom sustavu. Četiri su skupine razloga za dužim trajanjem obveznog školovanja u Hrvatskoj: pridružiti se razvoju zajedničkog društva (Europske unije), ostvarivati zajedničku europsku obrazovnu usmjerenost, uvažavati specifičnosti psihofizičkog razvoja djece i mladih te zadovoljiti specifične potrebe hrvatskoga društva.

Keywords

europeizacija; europska dimenzija obrazovanja; inovacije; reformologija; reforma; sustav odgoja i obrazovanja; školovanje; školski sustav

Hrčak ID:

313600

URI

https://hrcak.srce.hr/313600

Publication date:

22.1.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 150 *