Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

Korelacijsko-integracijski metodički sustav u svrhu dubljeg povezivanja znanja

Slađana Cvitičanin ; Gimnazija Karlovac
Maja Sokač orcid id orcid.org/0000-0002-6916-3890 ; Gimnazija Karlovac


Puni tekst: hrvatski pdf 307 Kb

str. 97-111

preuzimanja: 62

citiraj


Sažetak

U radu se nastoje pokazati mogućnosti uspostavljanja međupredmetne korelacije između nastave
Kemije i nastave Hrvatskoga jezika u prvom razredu srednje škole učenika Gimnazije Karlovac (opći
i prirodoslovni smjer). Učenici, najprije, na satu Kemije praktičnim radom u skupinama izvode
kemijski pokus nakon čega ispunjavanju laboratorijski dnevnik u danom obrascu i prema zadanim
smjernicama. Poštujući načela znanstvenih metoda, opisuju postupak i opažanja tijekom izvođenja
pokusa na temelju vođenih bilješki. Nastali gotovi tekstovi koriste se na satu Hrvatskoga jezika kao
lingvometodički predlošci za poučavanje opisivanja izvedenog znanstvenog pokusa. Na zadanim
predlošcima učenici uočavaju obilježja dviju tekstnih vrsta – opisa i (tehničkog) izvješća propisanih
Kurikulumom nastavnog predmeta Hrvatski jezik za 1. razred za osnovne škole i gimnazije u Republici
Hrvatskoj. Svoje tekstove korigiraju i usavršavaju nakon izvođenja jezičnih vježbi koje za
cilj imaju poboljšati korištenje terminologije (postizanje terminološke točnosti), ali i jezično-stilsku
razinu učeničkih tekstova. U završnoj fazi provodi se evaluacija nastavnih sati i daje zaključak o
uočenim razlikama u laboratorijskim dnevnicima dvaju razreda, a koji su uvjetovani nejednakom
satnicom Kemije. Međupredmetnom korelacijom učenicima su dane propozicije pisanja izvođenog
praktičnog rada te je dan put od izvođenja pokusa do njegovog pravilnog opisivanja. Primjer dobre
prakse pokazuje brisanje granica između dvaju nastavnih predmeta korelacijsko-integracijskim
metodičkim sustavom u čemu i jest znanstveni doprinos ove teme. Nastavni sadržaj povezuje se u
cjelinu čime se omogućava dubinsko učenje koje vodi k dugoročnom pamćenju.

Ključne riječi

korelacijsko-integracijski metodički sustav; Kemija; Hrvatski jezik; laboratorijski dnevnik; vršnjačko vrednovanje

Hrčak ID:

313974

URI

https://hrcak.srce.hr/313974

Datum izdavanja:

31.1.2024.

Posjeta: 142 *