Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21860/j.14.2.1

Poimanje informiranog pristanka kao praktičnog bioetičkog problema: studija slučaja bolničke pedagogije na onkološkim pacijentima u Cuenci (Ekvador)

Alejandro Recio Sastre orcid id orcid.org/0000-0001-6825-6326 ; Extensión El Carmen, Universidad Laica Eloy Alfaro de Manabí (ULEAM), Ecuador
Mónica Bustamante Salamanca ; Carrera de Educación Inicial, Universidad Nacional de Educación (UNAE), Ecuador
Nadia Micela Álvarez Pelaez ; Carrera de Educación Genereal Básica, itinerario Literatura, Universidad Nacional de Educación (UNAE), Ecuador
Edgar Mateo Guamán Barros ; Carrera de Educación Genereal Básica, itinerario Literatura, Universidad Nacional de Educación (UNAE), Ecuador


Puni tekst: engleski pdf 530 Kb

str. 247-264

preuzimanja: 34

citiraj


Sažetak

Povezanost između informiranog pristanka i obrazovanja ključna je. Naš je cilj naglasiti kako obrazovna pozadina pacijenta utječe na etička prava u medicinskim procedurama. Neki pacijenti imaju velike poteškoće s razumijevanjem značaja i sadržaja obrasca informiranog pristanka. Izgledno je da neće u potpunosti shvatiti potencijalne simptome do kojih može doći zbog njihova liječenja ili da neće biti svjesni svojih prirodnih prava. Ovo nije samo psihološki problem, već pitanje obrazovanja koje zahtijeva sveobuhvatan pristup obrazovnom razvoju koje na kraju postaje društveno pitanje u kojem i obrazovanje i zdravlje imaju ključne uloge. Ovo istraživanje proučava indikatore pismenosti pacijenata, čime se procjenjuje njihova obrazovna pozadina. Ovime se bavimo unutar okvira etičkog problema u bolničkoj pedagogiji, spajajući obrazovne i filozofske ideje. Koristeći se kvalitativnom analizom, cilj nam je razumjeti vještine čitanja pacijenata provođenjem intervjua, pritom naglašavajući okolnosti ranjivosti kao posljedice pismenosti. Ove su posljedice kategorizirane prema zapaženim sposobnostima čitanja. Isprepletanjem ovih dvaju polja znanja želimo naglasiti ljudske ranjivosti koje se možda ne uzimaju uvijek u obzir unutar tehničkih procedura zdravstvenih djelatnika i koje edukatori ili filozofi rijetko naglašavaju.

Ključne riječi

obrazac informiranog pristanka; obrazovanje; bolnička pedagogija; vještine čitanja; uvjeti osposobljavanja

Hrčak ID:

314477

URI

https://hrcak.srce.hr/314477

Datum izdavanja:

22.2.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 146 *