Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.17234/Croatica.67.11

ONA I ONI: MODERNOST LIRIKE ANKE ŽAGAR

Andrea Milanko orcid id orcid.org/0000-0003-3943-7771 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 305 Kb

str. 291-311

preuzimanja: 303

citiraj


Sažetak

Pjesništvo Anke Žagar prebiva u domaćem književnom prostoru četiri desetljeća, a da se pritom nije značajnije mijenjalo. Njegov je kanonski status neupitan zahvaljujući pjesnikinjinoj stilskoj razvedenosti. Pridane mu oznake postmodernizma i ženskog pisma nadopunile su stilističku perspektivu, ali pod cijenu da su revolucionarnost lirskog izraza svele na književnopovijesne termine, onemogućujući time čitanje Žagaričine lirike koje ne bi robovalo naraštajnoj poetici prethodnika i suvremenika, riječju – previđajući njegovu modernost. U radu se stoga prate dva problema kao dva simptoma iz istog izvora: s jedne strane kritički se analizira recepcija Žagaričina opusa od prve zbirke "Išla i... sve zaboravila" (1983) do zbirke "Stvarnice, nemirna površina" (2008), dok se s druge strane upućuje na manifestacije modernosti u Žagaričinoj poetici. Modernost pritom nije shvaćena kao književnopovijesna kategorija, nego kao dijalektički produkt književne evolucije. Naime, modernost je relativan pojam i određen je suodnošenjem sadašnjega povijesnog trenutka i prošlosti, težeći nadići prošlost uvijek iznova novim rješenjima, a da pritom i dalje zadrži inteligibilnost.

Ključne riječi

Anka Žagar; modernost; žensko pismo; metapoezija; lirska pjesma

Hrčak ID:

315187

URI

https://hrcak.srce.hr/315187

Datum izdavanja:

14.3.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 820 *