Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32728/mo.18.1.2023.05

POGLED UČENIKA KROZ “RUŽIČASTE NAOČALE”: ISKRIVLJENO VIĐENJE SEBE I SVIJETA

Ruža Jeličić orcid id orcid.org/0000-0003-4125-5256 ; Veleučilište u Subotici, Srbija


Puni tekst: engleski pdf 106 Kb

verzije

str. 91-103

preuzimanja: 20

citiraj


Sažetak

Svaki učenik doživljava svijet, stvarnost i sebe kroz prizmu osobnog iskustva
i znanja. Ne postoje dva učenika koji na isti način osjećaju, vide i prihvaćaju
stvarnost. Svaki učenik promatra svijet kroz različite naočale. Na formiranje njihovog
svjetonazora utječu mnogi čimbenici, zbog čega ove naočale dolaze u najrazličitijim
tonovima, bojama, namjenama i različitim dioptrijama. Stvaranje života ovisno o
tuđem mišljenju i uspoređivanju s drugima kulturološki je i sociološki uvjetovano.
Isticanje na dobar ili loš način ima nepredvidive posljedice za učenika. Zbog straha
od osude i nepripadanja, mnogi učenici okreću leđa vlastitim istinama, ušutkaju svoj
unutarnji glas i stavljaju ,,ružičaste naočare” kako ne bi izazvali kritiku. Na taj način
dopuštaju da dopadljivost i prihvaćanje postanu važniji od zauzimanja za sebe. Ovaj
rad govori o tome da samo objektivna i realna slika o sebi daje učenicima mogućnost
da procijene koja znanja i karakteristike mogu pridonijeti postizanju ciljeva, a što ih
ometa u postizanju ravnoteže, ispunjenog života i ispravnog pogleda na sebe i svijet.

Ključne riječi

učenik, ružičaste naočale, pogled na svijet, krive orijentacije, trezvenost

Hrčak ID:

316581

URI

https://hrcak.srce.hr/316581

Datum izdavanja:

2.5.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 77 *