Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.32728/mo.18.1.2023.06

PREPOZNAVANJE VRŠNJAČKOG NASILJA U ŠKOLI – IZAZOV ZA UČENIKE I UČITELJE

Katja Zobec ; Osnovna škola Miklavž na Dravskem Polju, Slovenija
Aljaž Hmelak ; Osnovna škola Miklavž na Dravskem Polju, Slovenija


Puni tekst: engleski pdf 88 Kb

str. 105-114

preuzimanja: 20

citiraj


Sažetak

Ovaj članak istražuje vršnjačko nasilje u školama, naglašavajući ulogu školske
kulture, učitelja i učenika u prepoznavanju i rješavanju ovog problema. Vršnjačko
nasilje se definira kao svaki oblik fizičkog, psihičkog, seksualnog, materijalnog
ili online nasilja pri kojem se dijete koje je meta nasilja osjeća ugroženo. U članku
se razlikuje izravno i neizravno vršnjačko nasilje, pri čemu se govori o fizičkoj i
verbalnoj agresiji. Ističe se ključna uloga učitelja u stvaranju sigurnog okruženja,
prepoznavanju znakova nasilja i provođenju preventivnih mjera. Članak naglašava
važnost sveobuhvatnog pristupa rješavanju problema, uključujući učenike, agresore i
promatrače uz promicanje kulture nulte tolerancije prema nasilju

Ključne riječi

vršnjačko nasilje, učenik, učitelj, škola

Hrčak ID:

316582

URI

https://hrcak.srce.hr/316582

Datum izdavanja:

2.5.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 73 *