Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.47960/2712-0457.2.5.71

SVJESNOST O NESVJESNOME: PERCEPCIJA I STAVOVI POTROŠAČA O NEUROMARKETINŠKIM TEHNIKAMA TRGOVAČKIH LANACA U REPUBLICI HRVATSKOJ

Danijel Labaš orcid id orcid.org/0000-0002-2339-6277 ; Hrvatsko katoličko sveučilište, Zagreb, Hrvatska
Davor Trbušić orcid id orcid.org/0000-0001-9896-8412 ; Sveučilište u Zagrebu - Fakultet hrvatskih studija, Zagreb, Hrvatska
Tania Pukljak ; Sveučilište u Zagrebu - Fakultet hrvatskih studija, Zagreb, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 684 Kb

str. 71-79

preuzimanja: 90

citiraj


Sažetak

Marketinške kampanje organizacija i brendova u suvremenome okružju sve su češće usmjerene prema stvaranju odanosti kupaca ili korisnika planiranim aktiviranjem osjetilnih reakcija (Lindstrom, 2008). Pritom nerijetko posežu za neuromarketinškim tehnikama i alatima umjetne inteligencije koji zajedno predstavljaju moćno sredstvo za razumijevanje i otkrivanje podsvjesnih želja potrošača. Autori su uz pomoć anketnoga upitnika ispitali primjećuju li korisnici uporabu neuromarketinških metoda i tehnika u trgovačkim lancima prilikom kupnje, utječe li to na njihove kupovne odluke te kakve asocijativne dinamike kod njih izaziva pojam neuromarketinga. Ključni rezultati istraživanja provedena na namjernome uzorku od 535 sudionika upućuju na slabo poznavanje pojma neuromarketinških metoda i alata među ispitanicima, no unatoč tomu većina ispitanika svjesno ili nesvjesno primjećuje određene neuromarketinške tehnike trgovačkih lanaca, a one utječu na njihovu kupovnu odluku. Asocijativna dinamika koja se kod ispitanika javlja pri spomenu neuromarketinga varira između pozitivnih i negativnih emocija.

Ključne riječi

neuromarketing; umjetna inteligencija; trgovački lanci.

Hrčak ID:

317025

URI

https://hrcak.srce.hr/317025

Datum izdavanja:

30.12.2023.

Posjeta: 266 *