Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.30.2.5

»Nisam nešto pretjerano očekivao pa nisam ni bio... baš razočaran«: Institucionalna potpora i aktivacija kapitala i resursa nastavnika u vrijeme nesigurnosti

Đurđica Degač orcid id orcid.org/0000-0003-3718-2306 ; Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska
Jana Vukić orcid id orcid.org/0000-0003-2153-7555 ; Odsjek za sociologiju, Filozofski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Hrvatska


Puni tekst: engleski pdf 347 Kb

verzije

str. 135-158

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

U svrhu razumijevanja promjena u obrazovanju uzrokovanih prelaskom na nastavu na daljinu, koristimo sociološke koncepte poput Turnerova koncepta društvene dinamike kako bismo teorijski postavili promijenjene odnose između pojedinaca, institucija i društvenog sustava, a koristimo se i različitim konceptima kapitala u razumijevanju aktivacije kapitala i resursa nastavnika. Osnovni ciljevi istraživanja bili su analizirati (a) institucionalnu potporu nastavnicima iz njihove perspektive i (b) kapital i resurse koje su nastavnici morali aktivirati tijekom nastave na daljinu. Tijekom 2020. godine provedeni su intervjui s 32 nastavnika iz Hrvatske i potom je primijenjena deduktivna tematska analiza. Rezultati pokazuju da se prilagodba iz perspektive nastavnika najviše oslanjala na njihov neposredni rad s učenicima te na aktiviranje osobnog i profesionalnog kapitala i resursa, dok je institucionalna potpora bila od sekundarne važnosti. Teme vezane uz institucionalnu potporu ukazuju na mješavinu pozitivnih i negativnih iskustava, s time da su negativna iskustva izraženija u pogledu potpore na nacionalnoj razini. Socijalni kapital i razmjena iskustava s kolegama ističu se u usporedbi s institucionalnom potporom na nacionalnoj razini, što je u skladu s Turnerovom analizom društvene dinamike.

Ključne riječi

društvena dinamika; institucionalna potpora; nastavnici; kapital nastavnika

Hrčak ID:

317464

URI

https://hrcak.srce.hr/317464

Datum izdavanja:

5.3.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *