Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.21464/mo.30.2.5

Učitelji i izazovi poučavanja u osnovnim školama talijanske nacionalne manjine u Rijeci

Marinko Lazzarich orcid id orcid.org/0000-0003-1401-9610 ; Sveučilište u Rijeci, Učiteljski fakultet, Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 372 Kb

verzije

str. 159-183

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Obrazovni sustav u višeetničkim sredinama ima važnu ulogu u socijalizaciji i očuvanju kulturnoga i jezičnoga identiteta manjina. Zahvaljujući društveno‑povijesnim zbivanjima talijanska sastavnica predstavlja važan identitetski segment grada Rijeke. U Rijeci djeluju četiri osnovne škole talijanske nacionalne manjine. U ovom smo radu istraživali stavove učitelja zaposlenih u tim školama o izazovima s kojima se suočavaju u nastavnoj praksi te provjerili razinu zadovoljstva pedagoškim radom i statusom manjinske škole u lokalnoj sredini. Istraživanje se temelji na kvalitativnoj istraživačkoj paradigmi, a u raspravi se razmatraju implikacije provedene deskriptivne analize. Razvoj manjinskih škola u budućnosti ovisit će o umijeću održavanja brojčane populacije polaznika i očuvanju etničkoga identiteta. Prije analize rezultata istraživanja daje se kraći povijesni pregled osnovnoškolskoga obrazovanja talijanske manjine u Rijeci od 1945. godine do danas.

Ključne riječi

nacionalne manjine; obrazovanje; Rijeka; osnovna škola; talijanski jezik; komunikacijske kompetencije

Hrčak ID:

317465

URI

https://hrcak.srce.hr/317465

Datum izdavanja:

5.3.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *