Pregledni rad
https://doi.org/10.21464/mo.30.2.1
Povratne informacije učenicima u početnoj nastavi matematike
Sanela Mužar Horvat
orcid.org/0000-0002-4949-1002
; Osnovna škola Hinka Juhna Podgorač, Hrvatska
Sažetak
Kvalitetna povratna informacija omogućuje učeniku usmjeriti se na cilj nastave i biti svjestan odgovornosti za svoj uspjeh. Ona ne treba predstavljati kritiku ni pohvalu, već obuhvaća set informacija koje će ga uputiti kako popraviti pogreške i učiti. Povratna informacija pozitivno utječe na učenje učenika (Voerman et al., 2012) i ključan je čimbenik u povećanju postignuća iz matematike (Clarke, 2001). Svrha ovog akcijskog istraživanja je unaprijediti početnu nastavu matematike davanjem povratnih informacija. Analizom videozapisa nastave utvrđeno je da prevladavaju povratne informacije usmjerene na provjeru razumijevanja i postignuća učenika. Osim toga, učenici su dobivali povratne informacije o zadatku. Ostvarivanjem planiranih aktivnosti uočena je povećana kontrola nad vlastitim učenjem i učeničko zadovoljstvo nastavom matematike. Pokazalo se kako je moguće unaprijediti nastavu matematike uvođenjem promjena koje su primjerene mogućnostima i interesima učenika. Pritom je važno da učitelj poznaje učinkovite nastavne metode koje mora prilagoditi odgojnom i obrazovnom kontekstu u kojemu radi.
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; digitalna tehnologija; početna nastava matematike; povratne informacije; učinkovite nastavne metode
Hrčak ID:
317468
URI
Datum izdavanja:
5.3.2024.
Posjeta: 529 *