Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.62366/crebss.2024.1.005

Direktni i indirektni učinci vjerodostojnosti financijskih influencera na namjeru ulaganja

Hatice Nayman Hamamcı orcid id orcid.org/0000-0002-3044-3836 ; Yıldız Technical University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Istanbul, Turkey *
Selim Aren orcid id orcid.org/0000-0003-1841-0270 ; Yıldız Technical University, Faculty of Economics and Administrative Sciences, Istanbul, Turkey

* Autor za dopisivanje.


Puni tekst: engleski pdf 206 Kb

str. 57-69

preuzimanja: 6

citiraj


Sažetak

U ovoj studiji istražuje se učinak vjerodostojnosti financijskih influencera na namjeru rizičnog ulaganja. Također je ocijenjeno ima li povjerenje posredničku ulogu u ovom učinku. U tom kontekstu, prikupljeni su podaci od ukupno 1000 sudionika između travnja i lipnja 2023. godine, na temelju dobrovoljnog prigodnog uzorkovanja. Skala za vjerodostojnost financijskih influencera, neovisna varijabla, razvijena je u okviru ove studije. S tim u vezi, provedene su i eksploratorne i konfirmatorne faktorske analize na prikupljenim podacima, a zatim je istraživački model testiran korištenjem CB-SEM metode. Prema nalazima, izravni učinak vjerodostojnosti financijskih influencera na namjeru rizičnog ulaganja je pozitivan i statistički značajan. Osim toga, prema analizi medijacije, utvrđeno je da povjerenje ima posredničku ulogu u učinku vjerodostojnosti financijskih influencera na namjeru rizičnog ulaganja, te da postoji djelomičan medijacijski učinak. Kao rezultat toga, ovom studijom po prvi put se koncept influencera financijski raspravlja te je otkriven njegov utjecaj na odluke ulagača.

Ključne riječi

povjerenje; financijski influenceri; namjera ulaganja; preuzimanje rizika

Hrčak ID:

318527

URI

https://hrcak.srce.hr/318527

Datum izdavanja:

28.6.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 27 *