Izvorni znanstveni članak
Odabir profesije, iskustvo tijekom rada i želja za napuštanjem posla kao dio profesionalnog identiteta odgajatelja
Danijela Blanuša Trošelj
orcid.org/0000-0002-1376-8110
; Fakultet za odgojne i obrazovne znanosti, Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Zagrebač- ka 30, 52100 Pula, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Rani i predškolski odgoj i obrazovanje mijenjaju se u skladu s mnogim novim spoznajama. S tim u vezi je i važna uloga odgajatelja koji se svakodnevno susreću s raznolikim izazovima i novim ulogama. Nošenje s njima u uskoj je vezi s odgajateljevim profesionalnim identitetom kao promjenjivom kategorijom kompleksnog procesa razvoja pojedinca u njegovoj profesiji. Cilj ovoga istraživanja bio je utvrditi kako određeni čimbenici – u ovom slučaju odabir profesije, pozitivno ili negativno iskustvo u radu te želja za napuštanjem posla – prema mišljenju odgajatelja utječu na njihov profesionalni razvoj i identitet. Istraživanje je provedeno ispunjavanjem upitnika na uzorku 594 odgajatelja u različitim fazama profesionalnog razvoja i različitih razina obrazovanja. Utvrđeno je da veliki broj ispitanika od rane dobi ima želju postati odgajateljem te da većina ispitanika nikada nije poželjela napustiti posao. Potvrđeno je i da je napuštanje posla uvjetovano stresnim situacijama. Utvrđena je i povezanost pozitivnih i negativnih iskustva u radu s fazama profesionalnog razvoja, kao i razinom obrazovanja odgajatelja.
Ključne riječi
profesionalni identitet; profesionalni razvoj; profesija; društveni status
Hrčak ID:
319345
URI
Datum izdavanja:
17.7.2024.
Posjeta: 373 *