Skip to the main content

Original scientific paper

Planiranje nastave hrvatskog jezika iz perspektive: Što će moji učenici sutra učiti, postići, ostvariti?

Vesna Bjedov ; Faculty of Humanities and Social Sciences Osijek, University Josip Juraj Strossmayer in Osijek, Lorenza Jägera Street 9, 31000 Osijek, Croatia *

* Corresponding author.


Full text: english pdf 401 Kb

page 255-280

downloads: 0

cite


Abstract

Poznata obrazovna paradigma nastava usmjerena na učenika postala je vrijednost kojoj se u suvremenoj nastavi hrvatskoga jezika sve više posvećuje osobita pozornost. Riječ je o nastavi koja podupire učenikovo sudjelovanje u različitim zadatcima i aktivnostima i koja u svojim ciljevima promiče participativan način planiranja, zatim predlaganje, zaključivanje, prikupljanje podataka, traženje odgovora te potiče povjerenje, pomaganje, otkrivanje te duboko empatijsko razumijevanje. Takva nastava implicira i promijenjene uloge nastavnika i učenika, a samim tim i promjenu perspektive iz: Što ću sutra poučavati? prema: Što će moji učenici sutra učiti, postići, ostvariti? Ta se promjena može pratiti u nekoliko područja: (1) učenikov doprinos u planiranju nastave, (2) funkcija nastavnih sadržaja, (3) uloga nastavnika prema ulozi učenika te (4) svrha i procesi vrednovanja. Namjera je ovoga rada primjenom tih kategorija istražiti planiraju li nastavnici hrvatskoga jezika nastavni sat iz perspektive razmišljanja o tome što će učenici učiti, postići i ostvariti. Identifikacija tih kategorija i njihova analiza te interpretacija ostvarena je na istraživačkoj građi koju čini 60 prikupljenih pisanih priprava za nastavni sat hrvatskoga jezika i komunikacije.

Keywords

nastava usmjerena na učenika; nastavnik hrvatskoga jezika; planiranje nastave hrvatskoga jezika; učenje hrvatskoga jezika

Hrčak ID:

319349

URI

https://hrcak.srce.hr/319349

Publication date:

17.7.2024.

Article data in other languages: english

Visits: 0 *