Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Planiranje nastave hrvatskog jezika iz perspektive: Što će moji učenici sutra učiti, postići, ostvariti?

Vesna Bjedov orcid id orcid.org/0000-0003-2765-8593 ; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 401 Kb

str. 255-280

preuzimanja: 74

citiraj


Sažetak

Poznata obrazovna paradigma nastava usmjerena na učenika postala je vrijednost kojoj se u suvremenoj nastavi hrvatskoga jezika sve više posvećuje osobita pozornost. Riječ je o nastavi koja podupire učenikovo sudjelovanje u različitim zadatcima i aktivnostima i koja u svojim ciljevima promiče participativan način planiranja, zatim predlaganje, zaključivanje, prikupljanje podataka, traženje odgovora te potiče povjerenje, pomaganje, otkrivanje te duboko empatijsko razumijevanje. Takva nastava implicira i promijenjene uloge nastavnika i učenika, a samim tim i promjenu perspektive iz: Što ću sutra poučavati? prema: Što će moji učenici sutra učiti, postići, ostvariti? Ta se promjena može pratiti u nekoliko područja: (1) učenikov doprinos u planiranju nastave, (2) funkcija nastavnih sadržaja, (3) uloga nastavnika prema ulozi učenika te (4) svrha i procesi vrednovanja. Namjera je ovoga rada primjenom tih kategorija istražiti planiraju li nastavnici hrvatskoga jezika nastavni sat iz perspektive razmišljanja o tome što će učenici učiti, postići i ostvariti. Identifikacija tih kategorija i njihova analiza te interpretacija ostvarena je na istraživačkoj građi koju čini 60 prikupljenih pisanih priprava za nastavni sat hrvatskoga jezika i komunikacije.

Ključne riječi

nastava usmjerena na učenika; nastavnik hrvatskoga jezika; planiranje nastave hrvatskoga jezika; učenje hrvatskoga jezika

Hrčak ID:

319349

URI

https://hrcak.srce.hr/319349

Datum izdavanja:

17.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 294 *