Izvorni znanstveni članak
Planiranje nastave hrvatskog jezika iz perspektive: Što će moji učenici sutra učiti, postići, ostvariti?
Vesna Bjedov
orcid.org/0000-0003-2765-8593
; Filozofski fakultet, Sveučilište J. J. Strossmayera u Osijeku, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Poznata obrazovna paradigma nastava usmjerena na učenika postala je vrijednost kojoj se u suvremenoj nastavi hrvatskoga jezika sve više posvećuje osobita pozornost. Riječ je o nastavi koja podupire učenikovo sudjelovanje u različitim zadatcima i aktivnostima i koja u svojim ciljevima promiče participativan način planiranja, zatim predlaganje, zaključivanje, prikupljanje podataka, traženje odgovora te potiče povjerenje, pomaganje, otkrivanje te duboko empatijsko razumijevanje. Takva nastava implicira i promijenjene uloge nastavnika i učenika, a samim tim i promjenu perspektive iz: Što ću sutra poučavati? prema: Što će moji učenici sutra učiti, postići, ostvariti? Ta se promjena može pratiti u nekoliko područja: (1) učenikov doprinos u planiranju nastave, (2) funkcija nastavnih sadržaja, (3) uloga nastavnika prema ulozi učenika te (4) svrha i procesi vrednovanja. Namjera je ovoga rada primjenom tih kategorija istražiti planiraju li nastavnici hrvatskoga jezika nastavni sat iz perspektive razmišljanja o tome što će učenici učiti, postići i ostvariti. Identifikacija tih kategorija i njihova analiza te interpretacija ostvarena je na istraživačkoj građi koju čini 60 prikupljenih pisanih priprava za nastavni sat hrvatskoga jezika i komunikacije.
Ključne riječi
nastava usmjerena na učenika; nastavnik hrvatskoga jezika; planiranje nastave hrvatskoga jezika; učenje hrvatskoga jezika
Hrčak ID:
319349
URI
Datum izdavanja:
17.7.2024.
Posjeta: 294 *