Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.51650/ezrvs.18.1-2.9

Značaj strukture i analize sadržaja izlaznog intervjua u kompanijama za uspješnost njegovog provođenja

Lana Milivojević ; Veleučilište kriminalistike i javne sigurnosti u Zagrebu, MUP RH, Zagreb, Republika Hrvatska


Puni tekst: hrvatski pdf 185 Kb

str. 163-181

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Izlazni intervju je vrijedan alat kompanija putem kojeg mogu spoznati vrijedne informacije vezane uz radne procese u njima, uz zaposlenike i razloge njihovog odlaska te potencijalne ili realne sigurnosne i reputacijske ugroze (odljevi poslovnih tajni, loših poslovnih praksi i sl.) zbog kojih kompanije mogu pretrpjeti ili trpe štetu. Zato je ta vrsta intervjua vrlo značajna, a često u praksi zanemarena ili nedovoljno kvalitetno provedena. Iz tog razloga u ovom radu se razmatra značaj strukture i analize sadržaja izlaznog intervjua u kompanijama za uspješnost provođenje te vrste intervjua. Pri provođenju izlaznih intervjua u kompanijama ti bi intervjui svakako trebali biti strukturirani pa se u radu detaljno i s primjerima pojašnjavaju sve faze strukturiranog intervjua, počevši od faze planiranja i pripreme za provođenje izlaznog intervjua, uvodne faze, faze slobodnog iskazivanja (dosjećanja), faze postavljanja pitanja, završne faze izlaznog intervjua te faze evaluacije izlaznog intervjua. Posebna pažnja je u radu posvećena pripremi izlaznog intervjua i sastavljanju pisanog plana intervjua po njegovim fazama te postavljanju relevantnih pitanja. Vrijedne spoznaje dobivene izlaznim intervjuom koriste se u unapređenju poslovnih procesa i svakako se mogu te trebali bi se koristiti i pri odlučivanju o daljnjem zapošljavanju u kompaniji. Zbog višestrukog značaja provođenja izlaznog intervjua, u radu je ukazano i na sigurnosni aspekt njegovog provođenja. Također, za uspješnost izlaznog intervjua značajna je i ocjena vjerodostojnosti sadržaja takvog intervjua, odnosno izjave zaposlenika, a što zahtjeva poznavanje verbalnih i neverbalnih indikatora laganja od kojih su pojedini značajniji kratko razmotreni u ovom radu.

Ključne riječi

specijalno intervjuiranje; izlazni intervju; ljudski resursi; metodologija; offboarding; detekcija laganja.

Hrčak ID:

319663

URI

https://hrcak.srce.hr/319663

Datum izdavanja:

22.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *