Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/https://doi.org/10.5559/di.33.2.02
Povezanost globalne i kontekstualizirane ličnosti sa sagorijevanjem na poslu kod srednjoškolskih nastavnika
Krešimir Jakšić
; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
*
Irena Burić
; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska
* Autor za dopisivanje.
Sažetak
Spoznaje o odnosu osobina ličnosti i sagorijevanja
na poslu kod nastavnika dominantno se zasnivaju na
operacionalizaciji ličnosti kao stabilnoga konstrukta
(globalna ličnost) i operacionalizaciji sagorijevanja na poslu
putem modela Maslach i suradnika. Međutim, prema
suvremenim konceptualizacijama, ličnost se može promatrati
i kao kontekstualno određen konstrukt. Također, Schaufeli i
suradnici iznijeli su vlastitu konceptualizaciju sagorijevanja
na poslu, koja se, za razliku od modela Maslach i suradnika,
zasniva na jasnim teorijskim postavkama. Stoga je cilj
istraživanja bio ispitati odnos ličnosti i sagorijevanja na poslu
na temelju suvremene konceptualizacije ličnosti (globalna
naspram kontekstualizirana) i sagorijevanja na poslu (model
Schaufeli i suradnika). Provedeno je korelacijsko istraživanje
na uzorku od 142 srednjoškolska nastavnika. Rezultati
istraživanja upućuju na doprinos dimenzija globalne i
kontekstualizirane ličnosti dimenzijama sagorijevanja na
poslu.
Ključne riječi
osobine ličnosti; globalna ličnost; kontekstualizirana ličnost; sagorijevanje na poslu; nastavnici
Hrčak ID:
319708
URI
Datum izdavanja:
24.7.2024.
Posjeta: 0 *