Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/https://doi.org/10.5559/di.33.2.02

Povezanost globalne i kontekstualizirane ličnosti sa sagorijevanjem na poslu kod srednjoškolskih nastavnika

Krešimir Jakšić ; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska *
Irena Burić ; Odjel za psihologiju, Sveučilište u Zadru, Zadar, Hrvatska

* Autor za dopisivanje.


Puni tekst: hrvatski pdf 268 Kb

str. 201-221

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Spoznaje o odnosu osobina ličnosti i sagorijevanja
na poslu kod nastavnika dominantno se zasnivaju na
operacionalizaciji ličnosti kao stabilnoga konstrukta
(globalna ličnost) i operacionalizaciji sagorijevanja na poslu
putem modela Maslach i suradnika. Međutim, prema
suvremenim konceptualizacijama, ličnost se može promatrati
i kao kontekstualno određen konstrukt. Također, Schaufeli i
suradnici iznijeli su vlastitu konceptualizaciju sagorijevanja
na poslu, koja se, za razliku od modela Maslach i suradnika,
zasniva na jasnim teorijskim postavkama. Stoga je cilj
istraživanja bio ispitati odnos ličnosti i sagorijevanja na poslu
na temelju suvremene konceptualizacije ličnosti (globalna
naspram kontekstualizirana) i sagorijevanja na poslu (model
Schaufeli i suradnika). Provedeno je korelacijsko istraživanje
na uzorku od 142 srednjoškolska nastavnika. Rezultati
istraživanja upućuju na doprinos dimenzija globalne i
kontekstualizirane ličnosti dimenzijama sagorijevanja na
poslu.

Ključne riječi

osobine ličnosti; globalna ličnost; kontekstualizirana ličnost; sagorijevanje na poslu; nastavnici

Hrčak ID:

319708

URI

https://hrcak.srce.hr/319708

Datum izdavanja:

24.7.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *