Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.31823/d.32.2.6

Poučavanje i primjena strategija čitanja u nastavi Hrvatskoga jezika

Vesna Bjedov ; Filozofski fakultet u Osijeku Sveučilišta J. J. Strossmayera u Osijeku, Osijek, Hrvatska
Sara Soldo Mutshaus


Puni tekst: engleski pdf 364 Kb

str. 291-314

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Čitanje je jedno od najizazovnijih područja u nastavnome sustavu. Razumijevanje pročitanoga interaktivan je proces izvođenja značenja iz teksta koji uključuje interakciju različitih varijabli (čitatelj, tekst, okolina). Promatra se kao kompleks kognitivnih aktivnosti koji uključuje mnoge vještine i dimenzije kao što su percepcija riječi, jasno razumijevanje, značenje, promišljanje, reakcija i integracija. Nastavnici mogu pomoći učenicima poboljšati razumijevanje poučavajući ih strategijama čitanja – različitim postupcima koji se svjesno i namjerno primjenjuju radi upravljanja svojom interakcijom s pisanim tekstom. Namjera je ovoga rada istražiti primjenjuju li nastavnici hrvatskoga jezika strategije čitanja u svojoj nastavi te poučavaju li učenike njima. Rezultati su pokazali da su učenici koji primjenjuju i kombiniraju strategije čitanja aktivniji, angažiraniji i zadovoljniji čitači.

Ključne riječi

čitanje s razumijevanjem; strategije čitanja; primjena strategija čitanja; poučavanje strategijama čitanja; nastava Hrvatskoga jezika; čitanje – višeslojna djelatnost

Hrčak ID:

320354

URI

https://hrcak.srce.hr/320354

Datum izdavanja:

30.8.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *