Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.47960/2831-0322.2024.1.28.7

PERSPEKTIVE ISTRAŽIVANJA GLAZBENIH FENOMENA U OKVIRIMA KVALITATIVNE METODOLOGIJE

Anči Leburić orcid id orcid.org/0000-0003-3705-9930 ; Filozofski fakultet Sveučilišta u Splitu *
Lidija Vladić-Mandarić ; Fakultet prirodoslovno- matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 136 Kb

str. 7-26

preuzimanja: 22

citiraj


Sažetak

Kvalitativna metodologija kao relativno novija metodološka paradigma nastoji vješto konstruirati
neke složenije metodološke pristupe u čijim se okvirima plodno snalaze istraživači s različitih
znanstvenih područja. U takve se ubrajaju i etnomuzikolozi čije se metodološke aspiracije nerijetko
inspiriraju glazbenim fenomenima koje najčešće istražuju unutar etnografskih polja. Pritom se
rabe već etablirane i standardizirane istraživačke metode (kvalitativnoga tipa) kao što su analize
sadržaja, intervjui, zatim eminentne istraživačke strategije kao što je case study... Na primjeru
doktorske disertacije te realizirane i publicirane monografske studije o Nikoli Bubli, poznatome
hrvatskom etnomuzikologu, prikazuje se autentičan analitički model (unutar kulturološkoga i
antropološkoga autorskog pristupa) konstruiran radi istraživanja složenijih glazbenih fenomena,
ali pretežno u kontekstima etnomuzikološkoga ili šire (empirijski konkretnijega) etnografskog bavljenja
nekom jedinstvenom monografskom građom, koja sadržava brojne heterogene podatke iz
niza različitih tipova arhiva, dokumentacija, novina, personaliziranih dnevnika, pisane, audio,
vizualne i slične specifične vrste. Upravo kvalitativna metodologija kritički i pluralistički promišlja
istraživačke fenomene, te etnomuzikolozima omogućuje da uspješnije integriraju one interdisciplinarne
elemente koji se afirmiraju u raznim biografskim, povijesnim i sličnim studijama, kao
i brojne druge kulturološke dimenzije kojima se glazbeni fenomeni u složenijim analizama mogu
adekvatnije razumijevati, interpretirati, te zahvaljujući kojima se mogu obogaćivati znanstvene
spoznaje o glazbenim fenomenima.

Ključne riječi

etnometodološka istraživanja; glazbeni fenomeni; analitički model; kvalitativna metodologija

Hrčak ID:

321575

URI

https://hrcak.srce.hr/321575

Datum izdavanja:

22.10.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 106 *