Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.59549/n.165.3-4.3
Utjecaj projektne metode učenja i vizualnog programskog jezika Scratch na postignuća djece predškolske dobi u svladavanju računskih operacija
Sandra Sovilj-Nikić
; Univerzitet u Novom Sadu, Sombor, Srbija
*
Jadranka Marinković
; Javna predškolska ustanova “Boško Buha”, Vrbas, Serbia
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj je istraživanja utvrditi kako primjena metode projektnog učenja utječe na postignuća djece predškolske dobi u svladavanju računskih operacija zbrajanja i oduzimanja, kao i utvrditi utjecaj korištenja vizualnog programskog jezika Scratch na razvoj logičkog mišljenja i napredak u učenju. Eksperimentalno istraživanje provedeno je s djecom predškolske dobi od 6 godina. U istraživanju je sudjelovalo 30 djece. Bili su podijeljeni u dvije jednake grupe. Prva skupina djece učila je računske operacije na konvencionalan način, dok je druga skupina djece učila projektno. Nakon toga obje su skupine koristile vizualni programski jezik Scratch za učenje aritmetičkih operacija. Mann-Whitneyjevim U testom uspoređene su različite metode učenja računskih operacija i utvrđena je razlika u postignućima u svladavanju računskih operacija zbrajanja i oduzimanja. Dobiveni rezultati pokazuju da su djeca eksperimentalne skupine, u kojoj je primijenjena projektna metoda učenja, pokazala višu razinu znanja, posebice nakon primjene vizualnog programskog jezika Scratch. Na temelju dobivenih rezultata može se zaključiti da je uporaba vizualnog programskog jezika u predškolskom odgoju i obrazovanju izvrsna nadopuna projektnoj metodi učenja, kao i da pomaže djeci u razvoju sposobnosti kao što su kreativno i logičko razmišljanje te općenito pridonosi napredovanju djece u razumijevanju računskih operacija.
Ključne riječi
blokovsko programiranje; oduzimanje; predškolski odgoj; projektno učenje; zbrajanje
Hrčak ID:
323745
URI
Datum izdavanja:
16.12.2024.
Posjeta: 0 *