Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.15378/1848-9540.2024.47.01

“Odmetnuto gledište” ili…? Ideja akademske slobode danas

Senka Božić-Vrbančić ; Sveučilište u Zadru, Odjel za etnologiju i antropologiju *
Tomislav Oroz ; Sveučilište u Zadru, Odjel za etnologiju i antropologiju *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 277 Kb

str. 3-18

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: engleski pdf 555 Kb

str. 62-77

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

U radu, koji je koncipiran kao poticaj za raspravu, problematizira se pitanje akademske slobode u suvremenom neoliberalnom kontekstu obilježenom nesigurnošću života. Upućujući na povijesno-društvena, politička i institucionalna ishodišta koja su omogućila (re)definiranje ideala akademske slobode, autori propituju razne suvremene procese – od prilagodbe tržištu rada do kontrole osiguranja kvalitete i provjere “korisnosti znanja” – otvarajući pitanja o mogućnosti “odmetnutog gledišta” (Butler 2009), tj. propitivanja ne samo onog što se predstavlja kao legitimno već i samih granica koje omogućavaju bilo kakvo propitivanje, kao i mogućnost alternativnih imaginarija budućnosti sveučilišta.

Ključne riječi

akademska sloboda; prekarnost; odmetnuto gledište; kritičko mišljenje; autonomija znanstvenih institucija

Hrčak ID:

324427

URI

https://hrcak.srce.hr/324427

Datum izdavanja:

20.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *