Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.15378/1848-9540.2024.47.01
“Odmetnuto gledište” ili…? Ideja akademske slobode danas
Senka Božić-Vrbančić
; Sveučilište u Zadru, Odjel za etnologiju i antropologiju
*
Tomislav Oroz
; Sveučilište u Zadru, Odjel za etnologiju i antropologiju
*
* Dopisni autor.
Sažetak
U radu, koji je koncipiran kao poticaj za raspravu, problematizira se pitanje akademske slobode u suvremenom neoliberalnom kontekstu obilježenom nesigurnošću života. Upućujući na povijesno-društvena, politička i institucionalna ishodišta koja su omogućila (re)definiranje ideala akademske slobode, autori propituju razne suvremene procese – od prilagodbe tržištu rada do kontrole osiguranja kvalitete i provjere “korisnosti znanja” – otvarajući pitanja o mogućnosti “odmetnutog gledišta” (Butler 2009), tj. propitivanja ne samo onog što se predstavlja kao legitimno već i samih granica koje omogućavaju bilo kakvo propitivanje, kao i mogućnost alternativnih imaginarija budućnosti sveučilišta.
Ključne riječi
akademska sloboda; prekarnost; odmetnuto gledište; kritičko mišljenje; autonomija znanstvenih institucija
Hrčak ID:
324427
URI
Datum izdavanja:
20.12.2024.
Posjeta: 0 *