Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32004/k.57.3-4.2
UPORABA I RAZUMIJEVANJE PODRAVSKE KAJKAVŠTINE U SVAKODNEVNOM GOVORU I PISANJU UČENIKA U OSNOVNOŠKOLSKOJ DOBI
Danijela Sunara-Jozek
orcid.org/0000-0002-2954-3047
; Osnovna škola prof. Franje Viktora Šignjara, Virje, Hrvatska
Katarina Franjo
orcid.org/0000-0002-5703-053X
; Osnovna škola prof. Vikktora Šignjara, Virje, Hrvatska
Sažetak
Rad je prikaz tijeka i rezultata projekta Uporaba i razumijevanje podravske kajkavštine u svakodnevnom govoru i pisanju učenika u osnovnoškolskoj dobi koji su, slijedeći ishode i ciljeve naznačene u Kurikulumu nastavnog predmeta Hrvatski jezik za osnovne škole i gimnazije (2019), osmislile i provele učiteljice Hrvatskoga jezika Katarina Franjo i Danijela Sunara-Jozek. Cilj projekta, koji je uključio učenike šest podravskih škola: OŠ prof. Franje Viktora Šignjara Virje, OŠ Đurđevac, OŠ Ferdinandovac, OŠ „Prof. Blaž Mađer“ iz Novigrada Podravskog, OŠ Koprivnički Bregi i OŠ Koprivnički Ivanec, bio je istražiti razumijevanje i uporabu podravske kajkavštine učenika viših razreda osnovne škole u Koprivničko-križevačkoj županiji.
Projekt je trajao tijekom šk. god. 2021./2022. te 2022./2023., a odvijao se u tri etape: 1. prepoznavanje značenja kajkavskih riječi / preoblikovanje kajkavskih riječi u hrvatske standardne riječi, 2. prepoznavanje značenja kajkavskih rečenica / preoblikovanje kajkavskih rečenica u rečenice na hrvatskom standardnom jeziku i 3. samostalno pisanje teksta na kajkavskom narječju. Primijećeno je da su učenici odustajali kako su zadatci postajali složeniji.
Ključne riječi
hrvatski standardni jezik; kajkavsko narječje, mjesni govori; osnovnoškolsko obrazovanje
Hrčak ID:
324830
URI
Datum izdavanja:
29.11.2024.
Posjeta: 60 *