Educational issues, Vol. 7 No. 2, 2024.
Original scientific paper
https://doi.org/10.53577/oot.7.2.5
Kako i na temelju kojih izvora roditelji prikupljaju informacije o rastu i razvoju djece
Ivica Iveković
orcid.org/0000-0001-6419-6493
Abstract
U današnje vrijeme obrazovanje roditelja za roditeljstvo postalo je sveprisutno. Sama ideja obrazovanja za roditeljstvo usmjerena je na pružanje podrške i povećanje roditeljskih kompetencija. Roditeljima se nude različite mogućnosti obrazovanja i pružanja informacija o rastu, razvoju i odgoju djeteta. Brojna dosadašnja istraživanja pokazuju da roditelji do informacija mogu doći na različite načine. Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi na koji način roditelji prikupljaju informacije o rastu i razvoju djeteta. Osim toga, istraživanjem se željelo utvrditi prikupljaju li roditelji više informacija prije ili nakon rođenja djeteta te postoji li razlika s obzirom na spol roditelja i djeteta, broj djece, dob i razinu obrazovanja roditelja. Uzorak ispitanika činili su roditelji djece predškolske dobi. Podatci su se prikupljali anketnim upitnikom. Izolirana su tri faktora, odnosno načina na koje roditelji prikupljaju informacije: grupno, individualno i kombinirano grupno-individualno. Rezultati pokazuju da postoje statistički značajne razlike s obzirom na spol roditelja, razinu obrazovanja roditelja, broj djece i spol djece u korištenju izvora informacija. Roditelji prije i nakon rođenja djeteta u drugačijem postotku koriste različite izvore informacija što znači da roditelji prikupljaju informacije o rastu i razvoju djeteta iz drugačijih izvora prije i nakon rođenja djeteta.
Keywords
djeca predškolske dobi; izvori informacija; rast i razvoj djeteta; individualni, grupni i kombinirani način.
Hrčak ID:
325453
URI
Publication date:
27.12.2024.
Visits: 634 *