Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

https://doi.org/10.32910/ep.75.6.3

Utjecaj promotivnih aktivnosti na društvenim mrežama na rezultate izbora za gradonačelnika grada Zagreba u 2021. godini

Mirko Palić
Sabina Sačer
Diana Bratić


Puni tekst: engleski pdf 371 Kb

str. 477-493

preuzimanja: 9

citiraj


Sažetak

Politička komunikacija i politički marketing u potpunosti su prihvatili potencijale i moć digitalnih društvenih mreža poput Facebooka. Prisutnost i porast korištenja društvenih mreža revolucionirala je politički marketing stvarajući nove prilike i izazove za političke natjecatelje. Danas bi bilo teško zamisliti političku kampanju bez korištenja društvenih mreža pa ne čudi što ljudski i financijski resursi namijenjeni političkoj promociji na društvenim mrežama konstantno rastu. Glavni cilj ovog rada bio je istražiti utjecaj i odnos promotivnih aktivnosti na društvenoj mreži Facebook na rezultate izbora za gradonačelnika Zagreba na lokalnim izborima 2021. godine. Dobiveni rezultati neupitno su dokazali postojanje statistički značajne snažne pozitivne linearne veze (korelacije) između svih analiziranih vrsta korisničkih reakcija na društvenoj mreži i broja ostvarenih glasova pojedinih kandidata. Međutim, snažna korelacija ne znači nužno da jedna varijabla izravno uzrokuje drugu. Ona samo ukazuje na postojanje veze između varijabli. Praktična primjena ovog istraživanja ogleda se u mogućnosti postavljanja temelja za budući rafiniraniji i detaljnije testirani prediktivni model za predviđanje rezultata glasanja isključivo na temelju korisničkih reakcija i angažmana na društvenim mrežama, umjesto onih konvencionalnih temeljenih na anketiranju birača. Takav model bio bi mnogo efikasniji u smislu financijskih i vremenskih troškova u usporedbi s metodom osobnog anketiranja.

Ključne riječi

Ključne riječi: politički marketing; digitalni marketing; društvene mreže; lokalni izbori; Zagreb

Hrčak ID:

325902

URI

https://hrcak.srce.hr/325902

Datum izdavanja:

31.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 20 *