Skoči na glavni sadržaj

Stručni rad

https://doi.org/10.51650/ezrvs.18.3-4.3

Percepcija informacijskih i komunikacijskih znanosti kod djece predškolske dobi izražena dječjim crtežima

Violeta Vidaček Hainš ; Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, Varaždin, Hrvatska *
Suzana Keglević Kozjak ; Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, Varaždin, Hrvatska
Zrinka Lacković Vincek ; Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, Varaždin, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 277 Kb

str. 79-90

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Popularizacija znanosti predstavlja važan element komunikacije znanstvenika s javnošću. Festival znanosti je oblik komunikacije znanstvenika s javnošću u kojem između ostalih sudjeluju djeca predškolske dobi. Rad analizira percepciju informacijskih i komunikacijskih znanosti na uzorku od 90-tero djece predškolskog uzrasta u razdoblju od četiri godine. Povratne informacije o dječjoj percepciji popularizacije informacijskih i komunikacijskih znanosti prikupljene su putem analize dječjih crteža te analizom sadržaja popratnih izjava. Rezultati pokazuju da djeca u dobi 5-7 godina kod prikaza doživljaja sadržaja vezanih uz informacijsku i komunikacijsku tehnologiju preferiraju korištenje boja u odnosu na monokromatske crteže. Prosječno crtež sadrži pet različitih elemenata. Analizirani elementi su živa i neživa bića te apstraktne pojave. Na crtežima su utvrđeni elementi koji ukazuju na dinamičnost u percepciji znanosti i komunikaciju među živim i neživim elementima crteža. Interes za informacijske i komunikacijske znanosti je podjednako izražen kod djevojčica i dječaka. Utvrđene su manje naznake stereotipova vezanih uz spol znanstvenika. Rezultate je moguće primijeniti u svrhu daljnjih planiranja popularizacije informacijskih i komunikacijskih znanosti kao dijela STEM područja znanosti na Festivalima znanosti.

Ključne riječi

popularizacija znanosti; analiza crteža; komunikacija.

Hrčak ID:

326134

URI

https://hrcak.srce.hr/326134

Datum izdavanja:

3.1.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *