Stručni rad
https://doi.org/10.51650/ezrvs.18.3-4.3
Percepcija informacijskih i komunikacijskih znanosti kod djece predškolske dobi izražena dječjim crtežima
Violeta Vidaček Hainš
; Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, Varaždin, Hrvatska
*
Suzana Keglević Kozjak
; Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, Varaždin, Hrvatska
Zrinka Lacković Vincek
; Fakultet organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, Varaždin, Hrvatska
* Dopisni autor.
Sažetak
Popularizacija znanosti predstavlja važan element komunikacije znanstvenika s javnošću. Festival znanosti je oblik komunikacije znanstvenika s javnošću u kojem između ostalih sudjeluju djeca predškolske dobi. Rad analizira percepciju informacijskih i komunikacijskih znanosti na uzorku od 90-tero djece predškolskog uzrasta u razdoblju od četiri godine. Povratne informacije o dječjoj percepciji popularizacije informacijskih i komunikacijskih znanosti prikupljene su putem analize dječjih crteža te analizom sadržaja popratnih izjava. Rezultati pokazuju da djeca u dobi 5-7 godina kod prikaza doživljaja sadržaja vezanih uz informacijsku i komunikacijsku tehnologiju preferiraju korištenje boja u odnosu na monokromatske crteže. Prosječno crtež sadrži pet različitih elemenata. Analizirani elementi su živa i neživa bića te apstraktne pojave. Na crtežima su utvrđeni elementi koji ukazuju na dinamičnost u percepciji znanosti i komunikaciju među živim i neživim elementima crteža. Interes za informacijske i komunikacijske znanosti je podjednako izražen kod djevojčica i dječaka. Utvrđene su manje naznake stereotipova vezanih uz spol znanstvenika. Rezultate je moguće primijeniti u svrhu daljnjih planiranja popularizacije informacijskih i komunikacijskih znanosti kao dijela STEM područja znanosti na Festivalima znanosti.
Ključne riječi
popularizacija znanosti; analiza crteža; komunikacija.
Hrčak ID:
326134
URI
Datum izdavanja:
3.1.2025.
Posjeta: 0 *