Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.3935/rsp.v31i2.31

Usporedba financijske pismenosti: je li generacija Z nadmašila milenijalce u financijskim pitanjima?

Ana Pavković orcid id orcid.org/0000-0003-0567-7558 ; APhD, obrt za savjetovanje i ostale usluge, Zagreb, Hrvatska *
Mihovil Anđelinović orcid id orcid.org/0000-0003-2061-0693 ; Ekonomski fakultet, Sveučilište u Zagrebu, Zagreb, Hrvatska
Domagoj Mišević ; Hrvatska poštanska banka d.d., Zagreb, Hrvatska

* Dopisni autor.


Puni tekst: engleski pdf 528 Kb

str. 181-200

preuzimanja: 0

citiraj

Puni tekst: hrvatski pdf 528 Kb

str. 201-201

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Razumijevanje financija ključno je za donošenje informiranih odluka te za osiguranje financijske stabilnosti. Stoga je financijsko obrazovanje integrirano u većinu obrazovnih programa, a mladi danas sve više samostalno traže takav sadržaj. Naše prvo istraživanje o financijskoj pismenosti provedeno je 2016. godine na 1 600 studenata koji su bili dio generacije Y ili milenijalaca, iz različitih akademskih područja. Cilj ovog istraživanja je odrediti razine financijske pismenosti i njene determinante među 1 600 studenata generacije Z koji su ispitani u 2022. godini i usporediti te rezultate s onima dobivenim od milenijalaca 2016. godine. U tu svrhu, razvili smo jedinstvenu mjeru financijske pismenosti, temeljenu na podacima prikupljenim putem anketnog upitnika koji je korišten i u 2016. i 2022. godini. Istraživanje koristi potpuno usporedivi slučajno odabrani proporcionalno stratificirani uzorak. Rezultati ukazuju na porast razine financijske pismenosti među generacijom Z koja nadmašuje milenijalce. Istraživanje sugerira da na njihovu financijsku pismenost utječu drukčiji faktori od onih koji su utjecali na milenijalce.

Ključne riječi

financijska pismenost; milenijalci; generacija Z; studenti; anketa; SEM

Hrčak ID:

326157

URI

https://hrcak.srce.hr/326157

Datum izdavanja:

19.12.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *