Educational issues, Vol. 7 No. 2, 2024.
Review article
https://doi.org/10.53577/oot.7.2.7
Stavovi, motivacija i kompetencije defektologa za upotrebu asistivne tehnologije
Anja Gajić
; Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Bojana Arsić
orcid.org/0000-0001-6728-3779
; Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Ana Lukić
orcid.org/0000-0001-6728-3779
; Univerzitet u Beogradu – Fakultet za specijalnu edukaciju i rehabilitaciju
Abstract
Osobe s intelektualnom ometenošću (IO) ispoljavaju teškoće u svim domenama svakodnevnog funkcioniranja i kao način savladavanja nekih od tih deficita može se koristiti asistivna tehnologija (AT). Cilj ovog rada je napraviti pregled istraživanja provedenih u cilju ispitivanja stavova i motivacije defektologa prema upotrebi AT, kao i onih usmjerenih na ispitivanje stupnja kompetentnosti defektologa u primjeni AT. Pregled dostupne literature izvršen je korištenjem pretraživača Google Scholar, Scopus, Web of Science i ProQuest, a u pregledni dio rada uključivani su oni radovi koji su preglednog i istraživačkog karaktera, koji su uzorkom obuhvatili defektologe, kao i nastavnike koji rade s osobama s IO, a koji su objavljeni u posljednjih deset godina. Defektolozi su motivirani da primjenjuju AT u nastavi, imaju pozitivne stavove prema njezinoj upotrebi, međutim i da nemaju u dovoljnoj mjeri razvijene kompetencije za korištenje AT. Od velikog je značaja provoditi obuke usmjerene na povećanje kompetencija defektologa u području AT-a, jer se na taj način posljedično mogu poboljšati njihovi stavovi i motivacija prema daljnjoj upotrebi.
Keywords
Asistivna tehnologija; Defektolozi; stavovi; motivacija; kompetencije
Hrčak ID:
325451
URI
Publication date:
27.12.2024.
Visits: 719 *