Politehnika i dizajn, Vol. 12 No. 2, 2024.
Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2024-12-2-02
SNAGA BOJA U VIZUALNOM KOMUNICIRANJU
Damir Vusić
orcid.org/0000-0001-9972-2246
; Sveučilište Sjever, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj ovog rada je ukazati na važnost boja u vizualnom komuniciranju – njihovu ulogu u marketingu i oglašavanju, brendiranju i izradi logotipa, značenju boja u modi, hrani, virtualnom svijetu i sl. Ljudska komunikacija gotovo je nezamisliva bez upotrebe jednog od najvažnijih elemenata vizualne komunikacije - boje. Boje se doživljavaju kao simboli, koriste se kao jezični pojmovi u komunikaciji, u našoj svakodnevnici sveprisutne su i utječu na ljude u brojnim različitim segmentima života. Utječu na vizualnu, estetsku i prostornu percepciju svijeta, na ljudsko raspoloženje i emocije, imaju psihološko djelovanje, oblikuju potrebe i sklonosti kroz marketinške aktivnosti, a koriste se i u zdravstvene svrhe. Zahvaljujući upotrebi boja olakšana je diferencijacija različitih religija, kultura, političkih ili društvenih grupacija, sportskih klubova, brendova i dr. Pravilno korištenja boja u vizualnom komuniciranju od iznimne je važnosti te se od osoba koje dizajniraju vizualne komunikacije očekuje visoka razina kompetentnosti u primjeni boja unutar različitih područja ljudske djelatnosti.U sklopu rada provedeno je ispitivanje o važnosti boja u vizualnom komuniciranju „Z – generacija. Rezultati istraživanja ukazuju kako većina pripadnika „Z-generacije“ ima pozitivan odnos prema bojama i one imaju veliki utjecaj na njihove stavove.
Ključne riječi
boja; vizualna komunikacija; značenje boja
Hrčak ID:
329243
URI
Datum izdavanja:
20.11.2024.
Posjeta: 0 *