Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

https://doi.org/10.19279/TVZ.PD.2024-12-2-02

SNAGA BOJA U VIZUALNOM KOMUNICIRANJU

Damir Vusić orcid id orcid.org/0000-0001-9972-2246 ; Sveučilište Sjever, Jurja Križanića 31b, 42000 Varaždin, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 1.733 Kb

str. 87-94

preuzimanja: 0

citiraj


Sažetak

Cilj ovog rada je ukazati na važnost boja u vizualnom komuniciranju – njihovu ulogu u marketingu i oglašavanju, brendiranju i izradi logotipa, značenju boja u modi, hrani, virtualnom svijetu i sl. Ljudska komunikacija gotovo je nezamisliva bez upotrebe jednog od najvažnijih elemenata vizualne komunikacije - boje. Boje se doživljavaju kao simboli, koriste se kao jezični pojmovi u komunikaciji, u našoj svakodnevnici sveprisutne su i utječu na ljude u brojnim različitim segmentima života. Utječu na vizualnu, estetsku i prostornu percepciju svijeta, na ljudsko raspoloženje i emocije, imaju psihološko djelovanje, oblikuju potrebe i sklonosti kroz marketinške aktivnosti, a koriste se i u zdravstvene svrhe. Zahvaljujući upotrebi boja olakšana je diferencijacija različitih religija, kultura, političkih ili društvenih grupacija, sportskih klubova, brendova i dr. Pravilno korištenja boja u vizualnom komuniciranju od iznimne je važnosti te se od osoba koje dizajniraju vizualne komunikacije očekuje visoka razina kompetentnosti u primjeni boja unutar različitih područja ljudske djelatnosti.U sklopu rada provedeno je ispitivanje o važnosti boja u vizualnom komuniciranju „Z – generacija. Rezultati istraživanja ukazuju kako većina pripadnika „Z-generacije“ ima pozitivan odnos prema bojama i one imaju veliki utjecaj na njihove stavove.

Ključne riječi

boja; vizualna komunikacija; značenje boja

Hrčak ID:

329243

URI

https://hrcak.srce.hr/329243

Datum izdavanja:

20.11.2024.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 0 *

accessibility

closePristupačnostrefresh

Ako želite spremiti trajne postavke, kliknite Spremi, ako ne - vaše će se postavke poništiti kad zatvorite preglednik.