Skoči na glavni sadržaj

Prethodno priopćenje

Obrazovanje i zaborav bivanja: ontološka refleksija u doba reformskih kriza

Barbara Stamenković Tadić ; Callegari, Zagreb, Hrvatska *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 307 Kb

str. 135-149

preuzimanja: 18

citiraj


Sažetak

U radu se razvija ontološka kritika aktualnih obrazovnih reformi temeljenih na standardizaciji i formalizaciji kvalifikacijskog okvira. Reformski obrasci interpretiraju se kao primjeri zatvaranja prostora za ontološku dimenziju obrazovanja kao što je rizik, strast, neizvjesnost, dijalog. Na temelju ideja Heideggera, Bieste, Bubera, Recalcattija i Arendt, obrazovanje se reinterpretira kao prostor susreta, subjektivizacije i poziva. Kroz fenomenološko-hermeneutički pristup, obrazovanje se tumači kao egzistencijalno zbivanje. U radu se argumentira potreba za ontološkim obratom: povratkom učitelju kao svjedoku smisla, učeniku kao subjektu i školi kao prostoru bivanja i dijaloga.

Ključne riječi

ontologija obrazovanja; obrazovne reforme; škola kao aparat; subjektivacija; bivanje; susret; strast u obrazovanju; rizik u obrazovanju

Hrčak ID:

331669

URI

https://hrcak.srce.hr/331669

Datum izdavanja:

20.5.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 49 *