Prethodno priopćenje
Obrazovanje i zaborav bivanja: ontološka refleksija u doba reformskih kriza
Barbara Stamenković Tadić
; Callegari, Zagreb, Hrvatska
*
* Dopisni autor.
Sažetak
U radu se razvija ontološka kritika aktualnih obrazovnih reformi temeljenih na standardizaciji i formalizaciji kvalifikacijskog okvira. Reformski obrasci interpretiraju se kao primjeri zatvaranja prostora za ontološku dimenziju obrazovanja kao što je rizik, strast, neizvjesnost, dijalog. Na temelju ideja Heideggera, Bieste, Bubera, Recalcattija i Arendt, obrazovanje se reinterpretira kao prostor susreta, subjektivizacije i poziva. Kroz fenomenološko-hermeneutički pristup, obrazovanje se tumači kao egzistencijalno zbivanje. U radu se argumentira potreba za ontološkim obratom: povratkom učitelju kao svjedoku smisla, učeniku kao subjektu i školi kao prostoru bivanja i dijaloga.
Ključne riječi
ontologija obrazovanja; obrazovne reforme; škola kao aparat; subjektivacija; bivanje; susret; strast u obrazovanju; rizik u obrazovanju
Hrčak ID:
331669
URI
Datum izdavanja:
20.5.2025.
Posjeta: 49 *