Skoči na glavni sadržaj

Izvorni znanstveni članak

Struktura i mjerne karakteristike Upitnika samoefikasnosti za inkluzivnu praksu

Vanja Marković orcid id orcid.org/0000-0002-6790-4317 *

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 2.368 Kb

verzije

str. 243-270

preuzimanja: 34

citiraj


Sažetak

Cilj rada je utvrđivanje strukture i mjernih karakteristika Upitnika samoefikasnosti za inkluzivnu praksu. Konstruirani instrument, namijenjen mjerenju učiteljske samoefikasnosti za inkluzivnu praksu primijenjen je na populaciji od 177 učitelja osnovnih škola u Istarskoj županiji. Sukladno postavljenom cilju, dobiveni podaci obrađeni su programom za faktorsku analizu. Mjerne značajke Upitnika samoefikasnosti za inkluzivnu praksu određene pod različitim modelima mjerenja pokazale su se veoma dobrima, a pouzdanost izračunata na temelju nekoliko poznatih modela veća je od ,80. Faktorskom analizom definirani su faktori koji odražavaju pokazatelje učiteljske samoefikasnosti za inkluzivnu praksu kroz učiteljske samoprocjene za kreiranjem uključive školske klime, upravljanje ponašanjem u učionici, suradnju unutar i izvan škole usmjerenu na podršku učenicima s teškoćama te poučavanje usmjereno na učenika. To znači da se latentna struktura učiteljske samoefikasnosti za inkluzivnu praksu može prepoznati.

Ključne riječi

Upitnik samoefikasnosti za inkluzivnu praksu; faktorska analiza; mjerne karakteristike; inkluzivna praksa; učenici s teškoćama

Hrčak ID:

331674

URI

https://hrcak.srce.hr/331674

Datum izdavanja:

20.5.2025.

Podaci na drugim jezicima: engleski

Posjeta: 69 *