Izvorni znanstveni članak
Struktura i mjerne karakteristike Upitnika samoefikasnosti za inkluzivnu praksu
Vanja Marković
orcid.org/0000-0002-6790-4317
*
* Dopisni autor.
Sažetak
Cilj rada je utvrđivanje strukture i mjernih karakteristika Upitnika samoefikasnosti za inkluzivnu praksu. Konstruirani instrument, namijenjen mjerenju učiteljske samoefikasnosti za inkluzivnu praksu primijenjen je na populaciji od 177 učitelja osnovnih škola u Istarskoj županiji. Sukladno postavljenom cilju, dobiveni podaci obrađeni su programom za faktorsku analizu. Mjerne značajke Upitnika samoefikasnosti za inkluzivnu praksu određene pod različitim modelima mjerenja pokazale su se veoma dobrima, a pouzdanost izračunata na temelju nekoliko poznatih modela veća je od ,80. Faktorskom analizom definirani su faktori koji odražavaju pokazatelje učiteljske samoefikasnosti za inkluzivnu praksu kroz učiteljske samoprocjene za kreiranjem uključive školske klime, upravljanje ponašanjem u učionici, suradnju unutar i izvan škole usmjerenu na podršku učenicima s teškoćama te poučavanje usmjereno na učenika. To znači da se latentna struktura učiteljske samoefikasnosti za inkluzivnu praksu može prepoznati.
Ključne riječi
Upitnik samoefikasnosti za inkluzivnu praksu; faktorska analiza; mjerne karakteristike; inkluzivna praksa; učenici s teškoćama
Hrčak ID:
331674
URI
Datum izdavanja:
20.5.2025.
Posjeta: 69 *