Skoči na glavni sadržaj

Recenzija, prikaz

Biblioterapija u školskoj knjižnici

Tanja Šupe ; Osnovna škola Pećine, Rijeka *
Ksenija Sobotinčić Štropin ; Osnovna škola Pećine, Rijeka i Osnovna škola Klana, Klana

* Dopisni autor.


Puni tekst: hrvatski pdf 783 Kb

preuzimanja: 29

citiraj


Sažetak

Biblioterapija kao terapijski pristup koji se koristi književnošću za osobni rast i emocionalni razvoj može biti snažan alat za poticanje emocionalne inteligencije, empatije i socijalnih vještina kod djece. U ovom se članku prikazuje uloga biblioterapije u obrazovnom okruženju, s naglaskom na njezinoj primjeni u školskoj knjižnici. Članak analizira kako biblioterapija pomaže učenicima u razumijevanju njihovih emocija i socijalnoga ponašanja pomoću vođenoga čitanja i rasprave, pri čemu je ključna uloga školskoga knjižničara u odabiru odgovarajuće literature i organiziranju aktivnosti koje potiču čitalačku i emocionalnu pismenost. U članku se također prikazuje konkretna primjena biblioterapije u školskoj knjižnici nizom primjera dobre prakse poput projekta Dotakni priču, koji integrira biblioterapiju u školski kurikul kako bi se kod učenika potaknula kreativnost, empatija i prihvaćanje različitosti. Mogućnost korištenja senzornom sobom kao posebnim okruženjem i interaktivne radionice dio su aktivnosti koje podržavaju emocionalni razvoj. Biblioterapija nije samo alat za razvijanje čitalačkih navika, već i za razvijanje kritičkoga razmišljanja, socijalne svijesti i emocionalne pismenosti.

Ključne riječi

biblioterapija; empatija; inkluzivno obrazovanje; tolerancija; školska knjižnica

Hrčak ID:

332202

URI

https://hrcak.srce.hr/332202

Datum izdavanja:

13.6.2025.

Posjeta: 92 *