Recenzija, prikaz
Biblioterapija u školskoj knjižnici
Tanja Šupe
; Osnovna škola Pećine, Rijeka
*
Ksenija Sobotinčić Štropin
; Osnovna škola Pećine, Rijeka i Osnovna škola Klana, Klana
* Dopisni autor.
Sažetak
Biblioterapija kao terapijski pristup koji se koristi književnošću za osobni rast i emocionalni razvoj može biti snažan alat za poticanje emocionalne inteligencije, empatije i socijalnih vještina kod djece. U ovom se članku prikazuje uloga biblioterapije u obrazovnom okruženju, s naglaskom na njezinoj primjeni u školskoj knjižnici. Članak analizira kako biblioterapija pomaže učenicima u razumijevanju njihovih emocija i socijalnoga ponašanja pomoću vođenoga čitanja i rasprave, pri čemu je ključna uloga školskoga knjižničara u odabiru odgovarajuće literature i organiziranju aktivnosti koje potiču čitalačku i emocionalnu pismenost. U članku se također prikazuje konkretna primjena biblioterapije u školskoj knjižnici nizom primjera dobre prakse poput projekta Dotakni priču, koji integrira biblioterapiju u školski kurikul kako bi se kod učenika potaknula kreativnost, empatija i prihvaćanje različitosti. Mogućnost korištenja senzornom sobom kao posebnim okruženjem i interaktivne radionice dio su aktivnosti koje podržavaju emocionalni razvoj. Biblioterapija nije samo alat za razvijanje čitalačkih navika, već i za razvijanje kritičkoga razmišljanja, socijalne svijesti i emocionalne pismenosti.
Ključne riječi
biblioterapija; empatija; inkluzivno obrazovanje; tolerancija; školska knjižnica
Hrčak ID:
332202
URI
Datum izdavanja:
13.6.2025.
Posjeta: 92 *