Izvorni znanstveni članak
https://doi.org/10.32728/mo.19.1.2024.01
Istraživanje koje povezuje teoriju i praksu: kolaborativno akcijsko istraživanje u poučavanju geometrije
Branka Antunović
orcid.org/0000-0001-9024-2086
; Juraj Dobrila University of Pula, Faculty of Educational Sciences
Sažetak
Ova studija istražuje potencijal modela kolaborativnog akcijskog istraživanja (CAR) za premošćivanje jaza između istraživanja i prakse u obrazovanju geometrije. Korištenjem programa Razvoj geometrijskog razmišljanja (DGT), CAR je omogućio suradnički proces između učitelja i istraživača kroz iterativne cikluse planiranja, djelovanja, promatranja i refleksije. Istraživanje, provedeno s 88 učenika sedmih razreda i četiri učitelja matematike u Hrvatskoj, imalo je za cilj unaprijediti geometrijsko razmišljanje učenika i njihove vještine rješavanja problema. Model CAR-a preoblikovao je teorijske uvide u praktične strategije poučavanja, što je rezultiralo značajnim poboljšanjima u ishodima učenja učenika i stavovima učitelja. Učitelji su postali refleksivni praktičari, prilagođavajući metode kako bi učinkovito odgovorili na potrebe učenika. Ovi nalazi potvrđuju vrijednost CAR-a kao okvira za profesionalni razvoj, implementaciju rezultata istraživanja te instruktivne inovacije u matematičkom obrazovanju.
Ključne riječi
akcijsko istraživanje; suradnja; geometrijsko obrazovanje; geometrijsko mišljenje; stavovi nastavnika
Hrčak ID:
332413
URI
Datum izdavanja:
20.6.2025.
Posjeta: 395 *