Skip to the main content

Original scientific paper

https://doi.org/10.53577/oot.8.1.4

Odnos tjelesne aktivnosti s mentalnim zdravljem i samopoštovanjem gimnazijalaca

Tomislav Gundić ; Faculty of Kinesiology, University of Zagreb
Nina Pavlin-Bernardić ; Department of Psychology, Faculty of Humanities and Social Sciences, University of Zagreb


Full text: croatian pdf 448 Kb

downloads: 115

cite


Abstract

Cilj istraživanja bio je ispitati odnos tjelesne aktivnosti s mentalnim zdravljem i samopoštovanjem učenika gimnazija. U istraživanju je sudjelovalo 342 učenika, a upitnicima su ispitani njihova tjelesna aktivnost, depresivnost, anksioznost, stres, opće psihopatološke teškoće (funkcioniranje, rizično ponašanje, simptomi i subjektivna dobrobit) te samopoštovanje. Ispitane su razlike u navedenim varijablama s obzirom na razinu tjelesne aktivnosti i rod. Prema razini tjelesne aktivnosti, učenici su podijeljeni u tri skupine: nisko, umjereno ili visoko tjelesno aktivne. Za depresivnost, funkcioniranje i rizično ponašanje nisu dobiveni statistički značajni glavni efekti ovih varijabli, kao niti njihova interakcija. Za anksioznost, stres i simptome općih psihopatoloških teškoća djevojke su imale više rezultate od mladića. Interakcija roda i tjelesne aktivnosti pokazala se značajnom samo za subjektivnu dobrobit, pri čemu su umjereno i visoko tjelesno aktivni mladići imali višu subjektivnu dobrobit od nisko aktivnih mladića te od djevojaka općenito, a za djevojke nije bilo značajnih razlika ovisno o razini tjelesne aktivnosti. Visoko tjelesno aktivni sudionici imali su više samopoštovanje od onih s niskom razinom aktivnosti, a s obzirom na rod nije bilo razlike. Ovo istraživanje ukazuje na potrebu za intervencijama koje bi promicale tjelesnu aktivnost među adolescentima kako bi se poboljšalo njihovo mentalno zdravlje.

Keywords

1. tjelesna aktivnost; 2. mentalno zdravlje; 3. samopoštovanje; 4. adolescencija

Hrčak ID:

333826

URI

https://hrcak.srce.hr/333826

Publication date:

16.7.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 428 *