Arti musices, Vol. 56 No. 1, 2025.
Original scientific paper
https://doi.org/10.21857/9xn31cwd6y
Crtice o Muzičkom biennaleu Zagreb i novoj glazbi u časopisu Sovetskaja muzyka (1961-1991)
Magdalena Marija Meašić
orcid.org/0009-0008-8713-3549
; Filozofski fakultet Sveučilišta u Rijeci, Rijeka, Hrvatska
Abstract
Ovo istraživanje stremi rekonstruirati i kontekstualizirati stavove i mišljenja o Muzičkom biennaleu Zagreb prezentirane u časopisu Sovetskaja muzyka u razdoblju od začetka festivala 1961. do 1991. godine. Cilj je ovog rada omogućiti uvid u sovjetsku percepciju Muzičkog biennalea i ondje zatečenih glazbenih avangardnih kretanja ponajprije na temelju izvješća sovjetskih muzikologa i skladatelja, a zatim i izvedenoga sovjetskog repertoara. Iako uska, ova nam tema indirektno ukazuje i na dinamiku kulturnog i glazbenog transfera između dviju država, hladnoratovska politička previranja, ali i na vrlo oprezne stavove sovjetskih muzikologa, glazbenika i kulturnih djelatnika u pristupu novoj glazbi čak i u okolnostima popuštanja kulturno-političkih i umjetničkih okova u doba nakon Staljinove smrti – doba kulturne liberalizacije i »politike otapanja« Nikite Hruščova.
Keywords
Muzički biennale Zagreb; Socijalistička Republika Hrvatska; Sovjetski Savez; Sovetskaja muzyka
Hrčak ID:
334240
URI
Publication date:
30.7.2025.
Visits: 195 *