Original scientific paper
Kako budući nastavnici doživljavaju okolišne izazove suvremenog društva
Nataša Dolenc
orcid.org/0000-0002-7679-7488
; Faculty of Education, University of Primorska, Koper, Slovenia
*
Ines Kovačić
orcid.org/0000-0001-8929-1614
; Faculty of Natural Sciences, Juraj Dobrila University of Pula, Pula, Hrvatska
Bojan Burić
orcid.org/0009-0004-5796-3956
; Faculty of Educational Sciences, Juraj Dobrila University of Pula, Pula, Hrvatska
Nives Kovač
; Faculty of Education, University of Primorska, Koper, Slovenia
* Corresponding author.
Abstract
U ovom istraživanju uspoređena su mišljenja o ekološkim problemima među studentima odgojnih i obrazovnih znanosti u Hrvatskoj i Sloveniji. Studenti smatraju da su klimatske promjene, onečišćenje okoliša i upravljanje otpadom ključni problemi na lokalni razini, pri čemu Hrvati posebno ističu divlja odlagališta, a Slovenci zagađenje zraka. Na globalnoj razini obje su skupine istaknule klimatske promjene, upravljanje otpadom i onečišćenje zraka. Studenti u Hrvatskoj smatraju da su plastični otpad i smanjenje biološke raznolikosti ozbiljni problemi. Obje skupine naglašavaju važnost upravljanja otpadom i neophodno uvođenje edukacije o okolišu u škole. Kao rješenja količine otpada, studenti u Sloveniji predlažu smanjenje ambalažnog otpada, dok hrvatski studenti preferiraju reciklirajuće i biorazgradive ambalaže. Primijećeni su i različiti stavovi prema pouzdanim izvorima informacija: slovenski studenti više vjeruju institucionalnim izvorima, dok se hrvatski studenti oslanjaju na neformalne mreže. Ovo istraživanje ukazuje na potrebu za jačanjem obrazovanja o ekološkim problemima u školama kako bi se poticala odgovornost prema okolišu i osnažile buduće generacije znanjem i vještinama.
Keywords
stavovi o okolišu; ekološko ponašanje; ekološka pismenost; onečišćenje; održivo obrazovanje
Hrčak ID:
335177
URI
Publication date:
30.7.2025.
Visits: 301 *