Skip to the main content

Original scientific paper

Kako budući nastavnici doživljavaju okolišne izazove suvremenog društva

Nataša Dolenc orcid id orcid.org/0000-0002-7679-7488 ; Faculty of Education, University of Primorska, Koper, Slovenia *
Ines Kovačić orcid id orcid.org/0000-0001-8929-1614 ; Faculty of Natural Sciences, Juraj Dobrila University of Pula, Pula, Hrvatska
Bojan Burić orcid id orcid.org/0009-0004-5796-3956 ; Faculty of Educational Sciences, Juraj Dobrila University of Pula, Pula, Hrvatska
Nives Kovač ; Faculty of Education, University of Primorska, Koper, Slovenia

* Corresponding author.


Full text: english pdf 1.343 Kb

page 93-119

downloads: 92

cite


Abstract

U ovom istraživanju uspoređena su mišljenja o ekološkim problemima među studentima odgojnih i obrazovnih znanosti u Hrvatskoj i Sloveniji. Studenti smatraju da su klimatske promjene, onečišćenje okoliša i upravljanje otpadom ključni problemi na lokalni razini, pri čemu Hrvati posebno ističu divlja odlagališta, a Slovenci zagađenje zraka. Na globalnoj razini obje su skupine istaknule klimatske promjene, upravljanje otpadom i onečišćenje zraka. Studenti u Hrvatskoj smatraju da su plastični otpad i smanjenje biološke raznolikosti ozbiljni problemi. Obje skupine naglašavaju važnost upravljanja otpadom i neophodno uvođenje edukacije o okolišu u škole. Kao rješenja količine otpada, studenti u Sloveniji predlažu smanjenje ambalažnog otpada, dok hrvatski studenti preferiraju reciklirajuće i biorazgradive ambalaže. Primijećeni su i različiti stavovi prema pouzdanim izvorima informacija: slovenski studenti više vjeruju institucionalnim izvorima, dok se hrvatski studenti oslanjaju na neformalne mreže. Ovo istraživanje ukazuje na potrebu za jačanjem obrazovanja o ekološkim problemima u školama kako bi se poticala odgovornost prema okolišu i osnažile buduće generacije znanjem i vještinama.

Keywords

stavovi o okolišu; ekološko ponašanje; ekološka pismenost; onečišćenje; održivo obrazovanje

Hrčak ID:

335177

URI

https://hrcak.srce.hr/335177

Publication date:

30.7.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 301 *