Skip to the main content

Original scientific paper

Različiti pristupi odgoju i obrazovanju za održivi razvoj u ranom djetinjstvu iz perspektive odgojitelja

Aleksandra Šindić orcid id orcid.org/0000-0001-8565-0464 ; Faculty of Philosophy, University of Banja Luka, Banja Luka, Bosnia and Herzegovina *
Adrijana Višnjić Jevtić ; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Jurka Lepičnik Vodopivec orcid id orcid.org/0000-0003-3238-7660 ; Faculty of Education, University of Primorska, Koper, Slovenia

* Corresponding author.


Full text: english pdf 1.344 Kb

page 121-141

downloads: 84

cite


Abstract

Potreba za održivim razvojem sve je veća, a obrazovanje za održivi razvoj njegov je osnovni preduvjet koji je najučinkovitije uvesti u obrazovni sustav već od najranije dobi. Ključnu ulogu u uspješnoj provedbi odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u ranom djetinjstvu imaju odgojitelji. Cilj ovog empirijskog, kvantitativnog istraživanja bio je ispitati kako bosanskohercegovački odgojitelji doživljavaju provedbu obrazovanja za održivost u svom svakodnevnom radu. Istraživanje je provedeno u sklopu međunarodnog projekta o obrazovanju za održivi razvoj, a temeljilo se na samoprocjeni vlastite odgojno-obrazovne prakse. Istraživanje je provedeno 2024. godine na uzorku od 115 odgojitelja iz Bosne i Hercegovine, korištenjem samostalno konstruiranog instrumenta s odgovarajućim metrijskim karakteristikama. Primjenom faktorske analize uz Varimax rotaciju, izdvojena su dva faktora koja ukazuju na postojanje makro- i mikro razine pristupa u implementaciji odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u ranom uzrastu.

Keywords

obrazovanje za održivi razvoj; odgoj i obrazovanje u ranom djetinjstvu; socijalna održivost; odgojitelji; makro-razina pristupa; mikro-razina pristupa

Hrčak ID:

335178

URI

https://hrcak.srce.hr/335178

Publication date:

30.7.2025.

Article data in other languages: english

Visits: 267 *