Original scientific paper
Različiti pristupi odgoju i obrazovanju za održivi razvoj u ranom djetinjstvu iz perspektive odgojitelja
Aleksandra Šindić
orcid.org/0000-0001-8565-0464
; Faculty of Philosophy, University of Banja Luka, Banja Luka, Bosnia and Herzegovina
*
Adrijana Višnjić Jevtić
; Faculty of Teacher Education, University of Zagreb, Zagreb, Croatia
Jurka Lepičnik Vodopivec
orcid.org/0000-0003-3238-7660
; Faculty of Education, University of Primorska, Koper, Slovenia
* Corresponding author.
Abstract
Potreba za održivim razvojem sve je veća, a obrazovanje za održivi razvoj njegov je osnovni preduvjet koji je najučinkovitije uvesti u obrazovni sustav već od najranije dobi. Ključnu ulogu u uspješnoj provedbi odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u ranom djetinjstvu imaju odgojitelji. Cilj ovog empirijskog, kvantitativnog istraživanja bio je ispitati kako bosanskohercegovački odgojitelji doživljavaju provedbu obrazovanja za održivost u svom svakodnevnom radu. Istraživanje je provedeno u sklopu međunarodnog projekta o obrazovanju za održivi razvoj, a temeljilo se na samoprocjeni vlastite odgojno-obrazovne prakse. Istraživanje je provedeno 2024. godine na uzorku od 115 odgojitelja iz Bosne i Hercegovine, korištenjem samostalno konstruiranog instrumenta s odgovarajućim metrijskim karakteristikama. Primjenom faktorske analize uz Varimax rotaciju, izdvojena su dva faktora koja ukazuju na postojanje makro- i mikro razine pristupa u implementaciji odgoja i obrazovanja za održivi razvoj u ranom uzrastu.
Keywords
obrazovanje za održivi razvoj; odgoj i obrazovanje u ranom djetinjstvu; socijalna održivost; odgojitelji; makro-razina pristupa; mikro-razina pristupa
Hrčak ID:
335178
URI
Publication date:
30.7.2025.
Visits: 267 *