Preliminary communication
Motivacija učitelja fizike za nastavnički rad
Nikolina Bobić
orcid.org/0009-0007-5451-5674
; Elementary School Count Janko Drašković, Zagreb, Croatia
*
* Corresponding author.
Abstract
Cilj ovog istraživanja bio je utvrditi koliko su učitelji fizike u osnovnim školama motivirani za nastavnički rad. Istraživalo se postojanje povezanosti između godina staža i intrinzične i ekstrinzične motivacije za nastavnički rad, spola i motivacije za nastavnički rad te jesu li motiviraniji učitelji fizike oni koji primjenjuju didaktičke metode usmjerene na učenika i koji češće posjećuju stručne skupove. Sudionici su bili učitelji fizike u osnovnim školama (N = 82). Sastavljen je upitnik prema Borić (2017). Upitnik je adaptiran na način da se sastojao od tri subskale: jedna vezana za didaktičku praksu i nastavne metode, druga za intrinzičnu motivaciju za nastavnički rad, a treća uz ekstrinzičnu motivaciju i profesionalni razvoj. Utvrdilo se postojanje pozitivne veze između sve tri subskale. Intrinzična motivacija pokazala je umjerenu pozitivnu korelaciju s nastavnim metodama usmjerenima na učenika (r = 0,354; p < 0,01), dok je ekstrinzična motivacija, uključujući profesionalni razvoj, imala još izraženiju povezanost (r = 0,469; p < 0,01). Istraživanje je pokazalo da su učitelji umjereno motivirani. Postoji statistički značajna pozitivna veza između godina staža i intrinzične (r=0,375, p < 0,01) odnosno ekstrinzične motivacije za nastavnički rad (0,355, p < 0,01) te sudjelovanja na stručnim skupovima i intrinzične motivacije (r = 0,405, p < 0,01) odnosno ekstrinzične motivacije za nastavnički rad (r = 0,760, p < 0.01).
Keywords
čitelji fizike; motivacija; staž; spol; stručni skupovi
Hrčak ID:
335183
URI
Publication date:
30.7.2025.
Visits: 375 *